Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363 |
Resumo: | This study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed. |
id |
PUC_RS-19_0c712701e2387952de480eb1201572ca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29363 |
network_acronym_str |
PUC_RS-19 |
network_name_str |
Letras de Hoje (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreInterlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreInterlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreEnglish for the tourism industryService encountersVisitor centreGiving informationRapport managementPragmatic performanceInglês para Indústria do TurismoEncontros de serviçoCentro de visitantesInformaçõesGerenciamento de relacionamentoDesempenho pragmáticoInglês para Indústria do TurismoEncontros de serviçoCentro de visitantesInformaçõesGerenciamento de relacionamentoDesempenho pragmáticoThis study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed.*** A pragmática da interlíngua nos encontros de serviço: diagnosticando como espanhóis estudantes de inglês para a Indústria do Turismo informam os turistas em um centro de visitantes ***Este estudo explora o comportamento dos aprendizes pré-intermediários de inglês para a Indústria do Turismo na fase transacional de um encontro de serviço onde eles precisam realizar uma das tarefas para as quais são treinados: dar informações em um centro de visitantes turísticos. Mais especificamente, este estudo analisa (i) as estratégias com as quais eles dispensam informações turísticas, e (ii) como atendem a aspectos relacionais durante o encontro ou gerenciam relacionamento com os turistas através dessas estratégias e as informações dispensadas. Assim, este estudo pretende lançar luz sobre as habilidades dos alunos antes da instrução em uma área que, embora geralmente incluída nos livros didáticos ESP, parece ter sido negligenciada por praticantes em interlíngua pragmática. A necessidade preliminar de diagnosticar que este trabalho faz pode ser o fundamento sobre o qual a intervenção pedagógica pode ser posteriormente projetada.*** A pragmática da interlíngua nos encontros de serviço: diagnosticando como espanhóis estudantes de inglês para a Indústria do Turismo informam os turistas em um centro de visitantes ***Este estudo explora o comportamento dos aprendizes pré-intermediários de inglês para a Indústria do Turismo na fase transacional de um encontro de serviço onde eles precisam realizar uma das tarefas para as quais são treinados: dar informações em um centro de visitantes turísticos. Mais especificamente, este estudo analisa (i) as estratégias com as quais eles dispensam informações turísticas, e (ii) como atendem a aspectos relacionais durante o encontro ou gerenciam relacionamento com os turistas através dessas estratégias e as informações dispensadas. Assim, este estudo pretende lançar luz sobre as habilidades dos alunos antes da instrução em uma área que, embora geralmente incluída nos livros didáticos ESP, parece ter sido negligenciada por praticantes em interlíngua pragmática. A necessidade preliminar de diagnosticar que este trabalho faz pode ser o fundamento sobre o qual a intervenção pedagógica pode ser posteriormente projetada.Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/2936310.15448/1984-7726.2017.3.29363Letras de Hoje; Vol. 52 No. 3 (2017): The pragmatics of interlanguage; 310-321Letras de Hoje; Vol. 52 Núm. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321Letras de Hoje; v. 52 n. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-3211984-77260101-333510.15448/1984-7726.2017.3reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363/16264Copyright (c) 2017 Letras de Hojeinfo:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Manuel PadillaLópez, Nuria Martínez2017-12-07T15:26:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29363Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2017-12-07T15:26:20Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
title |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
spellingShingle |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre Cruz, Manuel Padilla English for the tourism industry Service encounters Visitor centre Giving information Rapport management Pragmatic performance Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático |
title_short |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
title_full |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
title_fullStr |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
title_full_unstemmed |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
title_sort |
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre |
author |
Cruz, Manuel Padilla |
author_facet |
Cruz, Manuel Padilla López, Nuria Martínez |
author_role |
author |
author2 |
López, Nuria Martínez |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Manuel Padilla López, Nuria Martínez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
English for the tourism industry Service encounters Visitor centre Giving information Rapport management Pragmatic performance Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático |
topic |
English for the tourism industry Service encounters Visitor centre Giving information Rapport management Pragmatic performance Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático Inglês para Indústria do Turismo Encontros de serviço Centro de visitantes Informações Gerenciamento de relacionamento Desempenho pragmático |
description |
This study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363 10.15448/1984-7726.2017.3.29363 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363 |
identifier_str_mv |
10.15448/1984-7726.2017.3.29363 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363/16264 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Letras de Hoje info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Letras de Hoje |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letras de Hoje; Vol. 52 No. 3 (2017): The pragmatics of interlanguage; 310-321 Letras de Hoje; Vol. 52 Núm. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321 Letras de Hoje; v. 52 n. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321 1984-7726 0101-3335 10.15448/1984-7726.2017.3 reponame:Letras de Hoje (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Letras de Hoje (Online) |
collection |
Letras de Hoje (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br |
_version_ |
1799128781843070976 |