Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz, Manuel Padilla
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: López, Nuria Martínez
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Letras de Hoje (Online)
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363
Resumo: This study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed.
id PUC_RS-19_0c712701e2387952de480eb1201572ca
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29363
network_acronym_str PUC_RS-19
network_name_str Letras de Hoje (Online)
repository_id_str
spelling Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreInterlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreInterlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centreEnglish for the tourism industryService encountersVisitor centreGiving informationRapport managementPragmatic performanceInglês para Indústria do TurismoEncontros de serviçoCentro de visitantesInformaçõesGerenciamento de relacionamentoDesempenho pragmáticoInglês para Indústria do TurismoEncontros de serviçoCentro de visitantesInformaçõesGerenciamento de relacionamentoDesempenho pragmáticoThis study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed.*** A pragmática da interlíngua nos encontros de serviço: diagnosticando como espanhóis estudantes de inglês para a Indústria do Turismo informam os turistas em um centro de visitantes ***Este estudo explora o comportamento dos aprendizes pré-intermediários de inglês para a Indústria do Turismo na fase transacional de um encontro de serviço onde eles precisam realizar uma das tarefas para as quais são treinados: dar informações em um centro de visitantes turísticos. Mais especificamente, este estudo analisa (i) as estratégias com as quais eles dispensam informações turísticas, e (ii) como atendem a aspectos relacionais durante o encontro ou gerenciam relacionamento com os turistas através dessas estratégias e as informações dispensadas. Assim, este estudo pretende lançar luz sobre as habilidades dos alunos antes da instrução em uma área que, embora geralmente incluída nos livros didáticos ESP, parece ter sido negligenciada por praticantes em interlíngua pragmática. A necessidade preliminar de diagnosticar que este trabalho faz pode ser o fundamento sobre o qual a intervenção pedagógica pode ser posteriormente projetada.*** A pragmática da interlíngua nos encontros de serviço: diagnosticando como espanhóis estudantes de inglês para a Indústria do Turismo informam os turistas em um centro de visitantes ***Este estudo explora o comportamento dos aprendizes pré-intermediários de inglês para a Indústria do Turismo na fase transacional de um encontro de serviço onde eles precisam realizar uma das tarefas para as quais são treinados: dar informações em um centro de visitantes turísticos. Mais especificamente, este estudo analisa (i) as estratégias com as quais eles dispensam informações turísticas, e (ii) como atendem a aspectos relacionais durante o encontro ou gerenciam relacionamento com os turistas através dessas estratégias e as informações dispensadas. Assim, este estudo pretende lançar luz sobre as habilidades dos alunos antes da instrução em uma área que, embora geralmente incluída nos livros didáticos ESP, parece ter sido negligenciada por praticantes em interlíngua pragmática. A necessidade preliminar de diagnosticar que este trabalho faz pode ser o fundamento sobre o qual a intervenção pedagógica pode ser posteriormente projetada.Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/2936310.15448/1984-7726.2017.3.29363Letras de Hoje; Vol. 52 No. 3 (2017): The pragmatics of interlanguage; 310-321Letras de Hoje; Vol. 52 Núm. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321Letras de Hoje; v. 52 n. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-3211984-77260101-333510.15448/1984-7726.2017.3reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363/16264Copyright (c) 2017 Letras de Hojeinfo:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Manuel PadillaLópez, Nuria Martínez2017-12-07T15:26:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29363Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2017-12-07T15:26:20Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
title Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
spellingShingle Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
Cruz, Manuel Padilla
English for the tourism industry
Service encounters
Visitor centre
Giving information
Rapport management
Pragmatic performance
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
title_short Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
title_full Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
title_fullStr Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
title_full_unstemmed Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
title_sort Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
author Cruz, Manuel Padilla
author_facet Cruz, Manuel Padilla
López, Nuria Martínez
author_role author
author2 López, Nuria Martínez
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz, Manuel Padilla
López, Nuria Martínez
dc.subject.por.fl_str_mv English for the tourism industry
Service encounters
Visitor centre
Giving information
Rapport management
Pragmatic performance
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
topic English for the tourism industry
Service encounters
Visitor centre
Giving information
Rapport management
Pragmatic performance
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
Inglês para Indústria do Turismo
Encontros de serviço
Centro de visitantes
Informações
Gerenciamento de relacionamento
Desempenho pragmático
description This study explores the behaviour of (pre-)intermediate Spanish learners of English for the Tourism Industry at the transactional phase of a service encounter wherein they have to carry out one of the tasks for which they are trained: giving information at a tourist visitor centre. More specifically, this study analyses (i) the strategies wherewith they dispense tourist information, and (ii) how they attend to relational aspects during the encounter or manage rapport with tourists through such strategies and the information dispensed. Thus, this study purports to shed light onto learners’ skills prior to instruction in an area which, although usually included in ESP textbooks, seems to have been overlooked by practitioners in interlanguage pragmatics. The preliminary need diagnosis that this paper makes may be the foundation upon which pedagogical intervention may subsequently be designed.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363
10.15448/1984-7726.2017.3.29363
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363
identifier_str_mv 10.15448/1984-7726.2017.3.29363
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/29363/16264
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Letras de Hoje
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Letras de Hoje
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letras de Hoje; Vol. 52 No. 3 (2017): The pragmatics of interlanguage; 310-321
Letras de Hoje; Vol. 52 Núm. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321
Letras de Hoje; v. 52 n. 3 (2017): A pragmática da interlíngua; 310-321
1984-7726
0101-3335
10.15448/1984-7726.2017.3
reponame:Letras de Hoje (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Letras de Hoje (Online)
collection Letras de Hoje (Online)
repository.name.fl_str_mv Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br
_version_ 1799128781843070976