“Photomancias” or the understanding of the world through the eye camera in the novel O fotógrafo, by Cristovão Tezza
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/30915 |
Resumo: | The constant dialogue between literature and photography in the contemporary narratives made it possible to identify singularities in the way of representation used in the novel O fotógrafo, by Cristovão Tezza. From the naming of the chapters – frames – until the creation of the science of ‘photomancy’, the text presents itself as a collection of photographic images that unfold in an infinite possibilities of interpretation on recurrent aspects in the contemporary urban universe problematized in the Brazilian fiction of this century. Understanding the citylabyrinth - Curitiba, as well as the subjects that are part of its composition is one of the concerns of the narrator-photographers, readers attentive to that plural space in constant transformation. |
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“Photomancias” or the understanding of the world through the eye camera in the novel O fotógrafo, by Cristovão Tezza“Photomancias” ou a compreensão do mundo através da câmera-olho em O fotógrafo, de Cristovão Tezzaliteraturephotographycontemporary Brazilian novel.literaturafotografiaromance brasileiro contemporâneo.The constant dialogue between literature and photography in the contemporary narratives made it possible to identify singularities in the way of representation used in the novel O fotógrafo, by Cristovão Tezza. From the naming of the chapters – frames – until the creation of the science of ‘photomancy’, the text presents itself as a collection of photographic images that unfold in an infinite possibilities of interpretation on recurrent aspects in the contemporary urban universe problematized in the Brazilian fiction of this century. Understanding the citylabyrinth - Curitiba, as well as the subjects that are part of its composition is one of the concerns of the narrator-photographers, readers attentive to that plural space in constant transformation.O diálogo constante entre literatura e fotografia observado nas narrativas contemporâneas possibilitou identificar singularidades no modo de representação utilizado no romance O fotógrafo, de Cristovão Tezza. Desde a nomeação dos capítulos – fotogramas – até a criação da ciência da ‘photomancia’, o texto se apresenta como uma coletânea de imagens fotográficas que se desdobram em infinitas possibilidades de intepretação acerca de aspectos recorrentes no universo urbano contemporâneo problematizados na ficção brasileira deste século. Compreender a cidade-labirinto – Curitiba –, bem como os sujeitos que fazem parte de sua composição é uma das preocupações do narradores-fotógrafos, leitores atentos àquele espaço plural em constante transformação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLiteratura; Literatura brasileira contemporâneaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/3091510.15448/1984-7726.2018.4.30915Letras de Hoje; Vol. 53 No. 4 (2018): Between the Provisional and the Consensus: The Contemporary Brazilian Literature; 484-492Letras de Hoje; Vol. 53 Núm. 4 (2018): Entre o Provisório e o Consensual: A Literatura Brasileira Contemporânea; 484-492Letras de Hoje; v. 53 n. 4 (2018): Entre o Provisório e o Consensual: A Literatura Brasileira Contemporânea; 484-4921984-77260101-333510.15448/1984-7726.2018.4reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/30915/17767Copyright (c) 2019 Letras de Hojeinfo:eu-repo/semantics/openAccessStaudt, Sheila Katiane2021-04-27T20:25:02Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/30915Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2021-04-27T20:25:02Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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