Employer branding and gender equity: a necessary relationship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Carreiras e Pessoas |
DOI: | 10.23925/recape.v14i2.56772 |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772 |
Resumo: | Changes associated with the COVID-19 pandemic have deepened differences in gender relations (Estrela, 2020), making it even more necessary to reflect on the topic. This article seeks to understand the perception of HR professionals about the relationship between employer brand and gender equity. Basic qualitative research was carried out. The results show that the employer brand can be related to the promotion of gender equality, based on attributes that help or facilitate the management of female roles, such as flexible hours and the creation of career opportunities. Based on the findings, practical and research recommendations are developed. |
id |
PUC_SP-10_3a3e201654806258e72f06322d602113 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/56772 |
network_acronym_str |
PUC_SP-10 |
network_name_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
spelling |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship Marca empleadora y equidad de género: una relación necesariaMarca empregadora e equidade de gênero: uma relação necessáriaEmployer brandingGender equityEmployer attractivenessMarca empregadoraEquidade de gêneroAtratividade do empregadorMarca empleadoraEquidad de géneroAtractivo del empleadorChanges associated with the COVID-19 pandemic have deepened differences in gender relations (Estrela, 2020), making it even more necessary to reflect on the topic. This article seeks to understand the perception of HR professionals about the relationship between employer brand and gender equity. Basic qualitative research was carried out. The results show that the employer brand can be related to the promotion of gender equality, based on attributes that help or facilitate the management of female roles, such as flexible hours and the creation of career opportunities. Based on the findings, practical and research recommendations are developed.Los cambios asociados a la pandemia COVID-19 han profundizado las diferencias en las relaciones de género (Estrela, 2020), por lo que es aún más necesario reflexionar sobre el tema. Este artículo busca comprender la percepción de los profesionales de RR.HH. sobre la relación entre la marca empleadora y la equidad de género. Se llevó a cabo una investigación cualitativa básica. Los resultados muestran que la marca empleadora puede relacionarse con la promoción de la igualdad de género, a partir de atributos que ayuden o faciliten la gestión de los roles femeninos, como el horario flexible y la creación de oportunidades profesionales. Sobre la base de los hallazgos, se desarrollan recomendaciones prácticas y de investigación.As mudanças associados a pandemia de COVID-19 aprofundaram diferenças nas relações de gênero (Estrela, 2020), tornando ainda mais necessário refletir sobre o tema. Neste artigo busca-se compreender a percepção de profissionais de RH sobre a relação entre marca empregadora e equidade de gênero. Foi realizada uma pesquisa qualitativa básica. Os resultados apontam que a marca empregadora pode se relacionar com a promoção da equidade de gênero, a partir de atributos que auxiliem ou facilitem a gestão dos papéis femininos, como a flexibilidade de horários e criação de oportunidades de carreira. Frente aos achados, são desenvolvidas recomendações práticas e de pesquisa.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2024-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5677210.23925/recape.v14i2.56772Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 2 (2024): maio/agosto; 247-2642237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44764https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44765https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44766Copyright (c) 2024 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Isadora Ronchi Gonçalves deSilveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke2024-05-01T18:59:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/56772Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/PRIhttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2024-05-01T18:59:14Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship Marca empleadora y equidad de género: una relación necesaria Marca empregadora e equidade de gênero: uma relação necessária |
title |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
spellingShingle |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship Employer branding and gender equity: a necessary relationship Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de Employer branding Gender equity Employer attractiveness Marca empregadora Equidade de gênero Atratividade do empregador Marca empleadora Equidad de género Atractivo del empleador Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de Employer branding Gender equity Employer attractiveness Marca empregadora Equidade de gênero Atratividade do empregador Marca empleadora Equidad de género Atractivo del empleador |
title_short |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
title_full |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
title_fullStr |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
title_full_unstemmed |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
title_sort |
Employer branding and gender equity: a necessary relationship |
author |
Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de |
author_facet |
Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de Silveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke Silveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke |
author_role |
author |
author2 |
Silveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Isadora Ronchi Gonçalves de Silveira, Ricardo de Oliveira Ramos, Simone Cristina Reis, Germano Glufke |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Employer branding Gender equity Employer attractiveness Marca empregadora Equidade de gênero Atratividade do empregador Marca empleadora Equidad de género Atractivo del empleador |
topic |
Employer branding Gender equity Employer attractiveness Marca empregadora Equidade de gênero Atratividade do empregador Marca empleadora Equidad de género Atractivo del empleador |
description |
Changes associated with the COVID-19 pandemic have deepened differences in gender relations (Estrela, 2020), making it even more necessary to reflect on the topic. This article seeks to understand the perception of HR professionals about the relationship between employer brand and gender equity. Basic qualitative research was carried out. The results show that the employer brand can be related to the promotion of gender equality, based on attributes that help or facilitate the management of female roles, such as flexible hours and the creation of career opportunities. Based on the findings, practical and research recommendations are developed. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772 10.23925/recape.v14i2.56772 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772 |
identifier_str_mv |
10.23925/recape.v14i2.56772 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44764 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44765 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/56772/44766 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 2 (2024): maio/agosto; 247-264 2237-1427 reponame:Revista de Carreiras e Pessoas instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
collection |
Revista de Carreiras e Pessoas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
recape@pucsp.br |
_version_ |
1822180669884727296 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.23925/recape.v14i2.56772 |