The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Rever (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183 |
Resumo: | Referring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned. |
id |
PUC_SP-13_fc5646167f57eceda85122494f5cc2f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26183 |
network_acronym_str |
PUC_SP-13 |
network_name_str |
Rever (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher TrainingA contribuição da Ciência da Religião para a formação de docentes ao Ensino ReligiosoModelos de Ensino ReligiosoCiência da ReligiãoFilosofia da ReligiãoTransposição didáticaEducaçãoReligious education modelsScience of ReligionPhilosophy of ReligionDidactic transpositionEducationReferring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned.Este artigo retoma a conhecida proposta tríplice de modelos de Ensino Religioso (catequético, teológico e da Ciência da Religião) para tentar justificar porque a Ciência da Religião deve ser o modelo mais coerente para fundamentar teórica e metodologicamente a prática dessa disciplina escolar. Mostra também um exemplo da contribuição que pode dar a Filosofia da Religião no processo de transposição didática dos resultados da Ciência da Religião para os conteúdos e práticas pedagógicas. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2015-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183REVER: Journal for the Study of Religion; Vol. 15 No. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54REVER: Revista de Estudos da Religião; v. 15 n. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-541677-1222reponame:Rever (São Paulo. Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183/18847Soares, Afonso Maria Ligorioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-15T05:10:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26183Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/PRIhttps://revistas.pucsp.br/rever/oairever@pucsp.br1677-12221677-1222opendoar:2016-08-15T05:10:22Rever (São Paulo. Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training A contribuição da Ciência da Religião para a formação de docentes ao Ensino Religioso |
title |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
spellingShingle |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training Soares, Afonso Maria Ligorio Modelos de Ensino Religioso Ciência da Religião Filosofia da Religião Transposição didática Educação Religious education models Science of Religion Philosophy of Religion Didactic transposition Education |
title_short |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
title_full |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
title_fullStr |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
title_full_unstemmed |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
title_sort |
The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training |
author |
Soares, Afonso Maria Ligorio |
author_facet |
Soares, Afonso Maria Ligorio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Afonso Maria Ligorio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Modelos de Ensino Religioso Ciência da Religião Filosofia da Religião Transposição didática Educação Religious education models Science of Religion Philosophy of Religion Didactic transposition Education |
topic |
Modelos de Ensino Religioso Ciência da Religião Filosofia da Religião Transposição didática Educação Religious education models Science of Religion Philosophy of Religion Didactic transposition Education |
description |
Referring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183/18847 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVER: Journal for the Study of Religion; Vol. 15 No. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54 REVER: Revista de Estudos da Religião; v. 15 n. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54 1677-1222 reponame:Rever (São Paulo. Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Rever (São Paulo. Online) |
collection |
Rever (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Rever (São Paulo. Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rever@pucsp.br |
_version_ |
1796798386571051008 |