The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares, Afonso Maria Ligorio
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Rever (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183
Resumo: Referring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned.
id PUC_SP-13_fc5646167f57eceda85122494f5cc2f2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26183
network_acronym_str PUC_SP-13
network_name_str Rever (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher TrainingA contribuição da Ciência da Religião para a formação de docentes ao Ensino ReligiosoModelos de Ensino ReligiosoCiência da ReligiãoFilosofia da ReligiãoTransposição didáticaEducaçãoReligious education modelsScience of ReligionPhilosophy of ReligionDidactic transpositionEducationReferring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned.Este artigo retoma a conhecida proposta tríplice de modelos de Ensino Religioso (catequético, teológico e da Ciência da Religião) para tentar justificar porque a Ciência da Religião deve ser o modelo mais coerente para fundamentar teórica e metodologicamente a prática dessa disciplina escolar. Mostra também um exemplo da contribuição que pode dar a Filosofia da Religião no processo de transposição didática dos resultados da Ciência da Religião para os conteúdos e práticas pedagógicas. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2015-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183REVER: Journal for the Study of Religion; Vol. 15 No. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54REVER: Revista de Estudos da Religião; v. 15 n. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-541677-1222reponame:Rever (São Paulo. Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183/18847Soares, Afonso Maria Ligorioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-15T05:10:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26183Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/rever/PRIhttps://revistas.pucsp.br/rever/oairever@pucsp.br1677-12221677-1222opendoar:2016-08-15T05:10:22Rever (São Paulo. Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
A contribuição da Ciência da Religião para a formação de docentes ao Ensino Religioso
title The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
spellingShingle The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
Soares, Afonso Maria Ligorio
Modelos de Ensino Religioso
Ciência da Religião
Filosofia da Religião
Transposição didática
Educação
Religious education models
Science of Religion
Philosophy of Religion
Didactic transposition
Education
title_short The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
title_full The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
title_fullStr The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
title_full_unstemmed The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
title_sort The Contribution of Science of Religion to the Religious Education Teacher Training
author Soares, Afonso Maria Ligorio
author_facet Soares, Afonso Maria Ligorio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Soares, Afonso Maria Ligorio
dc.subject.por.fl_str_mv Modelos de Ensino Religioso
Ciência da Religião
Filosofia da Religião
Transposição didática
Educação
Religious education models
Science of Religion
Philosophy of Religion
Didactic transposition
Education
topic Modelos de Ensino Religioso
Ciência da Religião
Filosofia da Religião
Transposição didática
Educação
Religious education models
Science of Religion
Philosophy of Religion
Didactic transposition
Education
description Referring to the well-known proposal of the three models of Religious Education (i.e. catechesis, theology and science of religion) this articles attempts to justify the Religion of Science as the most coherent model and fundament for the theoretical and methodological tasks associated with Religious Education. The article also discusses the contribution of Philosophy of Religion as far as the didactic transposition of the result of the scientific study of religions is concerned.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183
url https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/rever/article/view/26183/18847
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv REVER: Journal for the Study of Religion; Vol. 15 No. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54
REVER: Revista de Estudos da Religião; v. 15 n. 2 (2015): Ensino Religioso: Ciência da Religião aplicada; 45-54
1677-1222
reponame:Rever (São Paulo. Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Rever (São Paulo. Online)
collection Rever (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Rever (São Paulo. Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv rever@pucsp.br
_version_ 1796798386571051008