Comunicação institucional no mercado de automação industrial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911 |
Resumo: | This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation. |
id |
PUC_SP-1_103c5f7b7be88ebf8b22a333724f1a29 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/35911 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Zenone, Luiz CláudioEulalio, Vinicius Lopardo2023-07-05T19:52:48Z2023-07-05T19:52:48Z2013-11-05Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation.O estudo destaca a importância da iniciativa orientada para os benefícios da comunicação institucional no mercado de automação industrial para gerar negócios incrementais. Os problemas identificados no decorrer deste estudo foram: a) a ausência da comunicação voltada para os valores da companhia face aos consumidores; b) a complexidade das mensagens existentes e não integradas; c) o desenvolvimento de uma comunicação efetiva intergrupos. O estudo objetiva identificar a relevância das relações públicas na comunicação institucional no mercado de automação industrial. A pesquisa apresenta como a empresa Siemens USA (companhia analisada neste estudo) desenvolveu uma estrutura hierárquica consistente de mensagem global, a One Siemens, para melhorar sua penetração no mercado. Observou-se que o instrumento de relações públicas contribui com a alavancagem da comunicação institucional, apresentando vantagem competitiva frente aos concorrentes, por meio de uma mensagem sólida que transmite os valores da organização, transparência e confiabilidade. Para atingir os objetivos desta pesquisa, este estudo buscou comparar a teoria aprendida com a experiência do acadêmico, identificando a importância de uma estratégia de comunicação única, com ações voltadas aos públicos interno e externo, por meio das publicações institucionais da empresa e histórias de vendas, apresentando a expertise e o pioneirismo da companhia nas áreas de atuação.porPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em MBA em MarketingPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOComunicação institucionalMix de comunicaçãoRelações públicasAutomação industrialValor agregadoInstitutional communicationCommunication mixPublic relationsIndustrial automationValue addedComunicação institucional no mercado de automação industrialinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdfapplication/pdf1377944https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/1/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf4facc31f18e5bca3bc8b0d9011028056MD51TEXTVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.txtVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.txtExtracted texttext/plain80117https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/2/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.txtaf3cc11fb7c6b2f96b8124a98aeeaed7MD52THUMBNAILVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.jpgVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1235https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/3/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.jpg0d42f893a599751d88b375f79291e651MD53handle/359112023-07-06 01:46:45.982oai:repositorio.pucsp.br:handle/35911Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:46:45Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
title |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
spellingShingle |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial Eulalio, Vinicius Lopardo CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Comunicação institucional Mix de comunicação Relações públicas Automação industrial Valor agregado Institutional communication Communication mix Public relations Industrial automation Value added |
title_short |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
title_full |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
title_fullStr |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
title_full_unstemmed |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
title_sort |
Comunicação institucional no mercado de automação industrial |
author |
Eulalio, Vinicius Lopardo |
author_facet |
Eulalio, Vinicius Lopardo |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Zenone, Luiz Cláudio |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Eulalio, Vinicius Lopardo |
contributor_str_mv |
Zenone, Luiz Cláudio |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Comunicação institucional Mix de comunicação Relações públicas Automação industrial Valor agregado Institutional communication Communication mix Public relations Industrial automation Value added |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação institucional Mix de comunicação Relações públicas Automação industrial Valor agregado |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Institutional communication Communication mix Public relations Industrial automation Value added |
description |
This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-11-05 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2023-07-05T19:52:48Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2023-07-05T19:52:48Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911 |
identifier_str_mv |
Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Especialização em MBA em Marketing |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/1/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/2/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/3/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4facc31f18e5bca3bc8b0d9011028056 af3cc11fb7c6b2f96b8124a98aeeaed7 0d42f893a599751d88b375f79291e651 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277953892155392 |