Comunicação institucional no mercado de automação industrial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Eulalio, Vinicius Lopardo
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911
Resumo: This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation.
id PUC_SP-1_103c5f7b7be88ebf8b22a333724f1a29
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/35911
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Zenone, Luiz CláudioEulalio, Vinicius Lopardo2023-07-05T19:52:48Z2023-07-05T19:52:48Z2013-11-05Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation.O estudo destaca a importância da iniciativa orientada para os benefícios da comunicação institucional no mercado de automação industrial para gerar negócios incrementais. Os problemas identificados no decorrer deste estudo foram: a) a ausência da comunicação voltada para os valores da companhia face aos consumidores; b) a complexidade das mensagens existentes e não integradas; c) o desenvolvimento de uma comunicação efetiva intergrupos. O estudo objetiva identificar a relevância das relações públicas na comunicação institucional no mercado de automação industrial. A pesquisa apresenta como a empresa Siemens USA (companhia analisada neste estudo) desenvolveu uma estrutura hierárquica consistente de mensagem global, a One Siemens, para melhorar sua penetração no mercado. Observou-se que o instrumento de relações públicas contribui com a alavancagem da comunicação institucional, apresentando vantagem competitiva frente aos concorrentes, por meio de uma mensagem sólida que transmite os valores da organização, transparência e confiabilidade. Para atingir os objetivos desta pesquisa, este estudo buscou comparar a teoria aprendida com a experiência do acadêmico, identificando a importância de uma estratégia de comunicação única, com ações voltadas aos públicos interno e externo, por meio das publicações institucionais da empresa e histórias de vendas, apresentando a expertise e o pioneirismo da companhia nas áreas de atuação.porPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em MBA em MarketingPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOComunicação institucionalMix de comunicaçãoRelações públicasAutomação industrialValor agregadoInstitutional communicationCommunication mixPublic relationsIndustrial automationValue addedComunicação institucional no mercado de automação industrialinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdfapplication/pdf1377944https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/1/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf4facc31f18e5bca3bc8b0d9011028056MD51TEXTVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.txtVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.txtExtracted texttext/plain80117https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/2/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.txtaf3cc11fb7c6b2f96b8124a98aeeaed7MD52THUMBNAILVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.jpgVINICIUS LOPARDO EULALIO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1235https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/3/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.jpg0d42f893a599751d88b375f79291e651MD53handle/359112023-07-06 01:46:45.982oai:repositorio.pucsp.br:handle/35911Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:46:45Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Comunicação institucional no mercado de automação industrial
title Comunicação institucional no mercado de automação industrial
spellingShingle Comunicação institucional no mercado de automação industrial
Eulalio, Vinicius Lopardo
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
Comunicação institucional
Mix de comunicação
Relações públicas
Automação industrial
Valor agregado
Institutional communication
Communication mix
Public relations
Industrial automation
Value added
title_short Comunicação institucional no mercado de automação industrial
title_full Comunicação institucional no mercado de automação industrial
title_fullStr Comunicação institucional no mercado de automação industrial
title_full_unstemmed Comunicação institucional no mercado de automação industrial
title_sort Comunicação institucional no mercado de automação industrial
author Eulalio, Vinicius Lopardo
author_facet Eulalio, Vinicius Lopardo
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Zenone, Luiz Cláudio
dc.contributor.author.fl_str_mv Eulalio, Vinicius Lopardo
contributor_str_mv Zenone, Luiz Cláudio
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
topic CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
Comunicação institucional
Mix de comunicação
Relações públicas
Automação industrial
Valor agregado
Institutional communication
Communication mix
Public relations
Industrial automation
Value added
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação institucional
Mix de comunicação
Relações públicas
Automação industrial
Valor agregado
dc.subject.eng.fl_str_mv Institutional communication
Communication mix
Public relations
Industrial automation
Value added
description This study highlights the importance of initiative oriented to the benefits of institutional communication in the industrial automation market, in order to generate incremental business. The problems identified in this study were: a) the absence of communication oriented to company’s values presented to costumers; b) the complexity of current messages, which are not integrated; c) the development of an effective intergroup communication. This study aims to identify the relevance of public relation in the institutional communication field in the industrial automation market. This research presents how the company Siemens USA (the company analyzed in this study) developed a strong hierarchical structure to deliver the global message, named One Siemens, in order to improve their market penetration. It was observed that public relations is an instrument that contributed with the leverage of institutional communication, presenting as a competitive advantage when compared to competitor, through a reliable message that delivers the organization’s value, transparency and reliability. To achieve this research’s objective, this study sought to compare the theory learned with the academic’s experience, identifying the importance of a single communication strategy, based on actions directed to internal and external publics, through company's institutional publications and stories of sales, presenting the company's expertise and pioneering in the areas of actuation.
publishDate 2013
dc.date.issued.fl_str_mv 2013-11-05
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-07-05T19:52:48Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-07-05T19:52:48Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911
identifier_str_mv Eulalio, Vinicius Lopardo. Comunicação institucional no mercado de automação industrial. 2013. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.
url https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35911
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Especialização em MBA em Marketing
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/1/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/2/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35911/3/VINICIUS%20LOPARDO%20EULALIO.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4facc31f18e5bca3bc8b0d9011028056
af3cc11fb7c6b2f96b8124a98aeeaed7
0d42f893a599751d88b375f79291e651
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277953892155392