Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Michel Wiazowski
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042
Resumo: The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these products
id PUC_SP-1_18665ea530971819da8adfb562f14f74
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/1042
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Junqueira, Luciano Prateshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4441397J2Rocha, Michel Wiazowski2016-04-25T16:44:30Z2012-08-082012-05-11Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these productsAs organizações sem fins lucrativos veem crescendo em número e serviços prestados à comunidade. Boa parte possui convênios com governo, e atua em áreas como, educação, saúde, meio ambiente e assistência social. Este estudo aborda parcerias entre organizações sem fins lucrativos e bancos. Verificar como essas parcerias impactam os serviços prestados e como as empresas se beneficiam com as vendas dos produtos sociais, e pela sua utilização pelo marketing das empresas, e os benefícios tributários advindos dessa relação. Procura-se entender essa relação que beneficia as organizações com o uso dos cartões de crédito pelos seus associados. O estudo inicia pela revisão bibliográfica sobre responsabilidade social e bancos, em seguida foi feita uma pesquisa nas agencias bancárias e nas organizações parceiras, mediante a realização de entrevistas com gerentes das agências e com os diretores das organizações sem fins lucrativos que mantém a parceria com os bancos. Os resultados da pesquisa revelam a relevância dessas parcerias para as organizações, não somente pelos recursos advindos dos cartões de credito, mas também pela visibilidade que essa parceria com os bancos ocasiona para as organizações. Contudo, não há transparência por parte dos bancos em relação ao montante de recursos arrecadados com os cartões e do valor do repasse para as organizações. Também falta para os funcionários dos bancos informações sobre as organizações parceiras e da venda desses produtosapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2245/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisParceria bancos e organizações sem fins lucrativosCartões de creditoResponsabilidade socialTerceiro setorPartnership banks and nonprofit organizationsCredit cardsSocial responsibilityNonprofitCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOOrganizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?Dissertaçãoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTMichel Wiazowski Rocha.pdf.txtMichel Wiazowski Rocha.pdf.txtExtracted texttext/plain108875https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/3/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.txtc00cb9a5946b15d56203f45632356172MD53ORIGINALMichel Wiazowski Rocha.pdfapplication/pdf9354124https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/1/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf09a04d94030b94f6f3b6ea1879512b0fMD51THUMBNAILMichel Wiazowski Rocha.pdf.jpgMichel Wiazowski Rocha.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3304https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/2/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpg85d9bc29435cf95840669efd174333ceMD52handle/10422022-08-22 19:29:30.655oai:repositorio.pucsp.br:handle/1042Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-08-22T22:29:30Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
title Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
spellingShingle Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
Rocha, Michel Wiazowski
Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos
Cartões de credito
Responsabilidade social
Terceiro setor
Partnership banks and nonprofit organizations
Credit cards
Social responsibility
Nonprofit
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
title_short Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
title_full Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
title_fullStr Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
title_full_unstemmed Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
title_sort Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
author Rocha, Michel Wiazowski
author_facet Rocha, Michel Wiazowski
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Junqueira, Luciano Prates
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4441397J2
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Michel Wiazowski
contributor_str_mv Junqueira, Luciano Prates
dc.subject.por.fl_str_mv Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos
Cartões de credito
Responsabilidade social
Terceiro setor
topic Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos
Cartões de credito
Responsabilidade social
Terceiro setor
Partnership banks and nonprofit organizations
Credit cards
Social responsibility
Nonprofit
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Partnership banks and nonprofit organizations
Credit cards
Social responsibility
Nonprofit
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
description The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these products
publishDate 2012
dc.date.available.fl_str_mv 2012-08-08
dc.date.issued.fl_str_mv 2012-05-11
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-25T16:44:30Z
dc.type.driver.fl_str_mv Dissertação
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042
identifier_str_mv Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/3/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/1/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/2/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv c00cb9a5946b15d56203f45632356172
09a04d94030b94f6f3b6ea1879512b0f
85d9bc29435cf95840669efd174333ce
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809278022916767744