Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042 |
Resumo: | The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these products |
id |
PUC_SP-1_18665ea530971819da8adfb562f14f74 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/1042 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Junqueira, Luciano Prateshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4441397J2Rocha, Michel Wiazowski2016-04-25T16:44:30Z2012-08-082012-05-11Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these productsAs organizações sem fins lucrativos veem crescendo em número e serviços prestados à comunidade. Boa parte possui convênios com governo, e atua em áreas como, educação, saúde, meio ambiente e assistência social. Este estudo aborda parcerias entre organizações sem fins lucrativos e bancos. Verificar como essas parcerias impactam os serviços prestados e como as empresas se beneficiam com as vendas dos produtos sociais, e pela sua utilização pelo marketing das empresas, e os benefícios tributários advindos dessa relação. Procura-se entender essa relação que beneficia as organizações com o uso dos cartões de crédito pelos seus associados. O estudo inicia pela revisão bibliográfica sobre responsabilidade social e bancos, em seguida foi feita uma pesquisa nas agencias bancárias e nas organizações parceiras, mediante a realização de entrevistas com gerentes das agências e com os diretores das organizações sem fins lucrativos que mantém a parceria com os bancos. Os resultados da pesquisa revelam a relevância dessas parcerias para as organizações, não somente pelos recursos advindos dos cartões de credito, mas também pela visibilidade que essa parceria com os bancos ocasiona para as organizações. Contudo, não há transparência por parte dos bancos em relação ao montante de recursos arrecadados com os cartões e do valor do repasse para as organizações. Também falta para os funcionários dos bancos informações sobre as organizações parceiras e da venda desses produtosapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2245/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisParceria bancos e organizações sem fins lucrativosCartões de creditoResponsabilidade socialTerceiro setorPartnership banks and nonprofit organizationsCredit cardsSocial responsibilityNonprofitCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOOrganizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?Dissertaçãoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTMichel Wiazowski Rocha.pdf.txtMichel Wiazowski Rocha.pdf.txtExtracted texttext/plain108875https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/3/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.txtc00cb9a5946b15d56203f45632356172MD53ORIGINALMichel Wiazowski Rocha.pdfapplication/pdf9354124https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/1/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf09a04d94030b94f6f3b6ea1879512b0fMD51THUMBNAILMichel Wiazowski Rocha.pdf.jpgMichel Wiazowski Rocha.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3304https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/2/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpg85d9bc29435cf95840669efd174333ceMD52handle/10422022-08-22 19:29:30.655oai:repositorio.pucsp.br:handle/1042Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-08-22T22:29:30Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
title |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
spellingShingle |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? Rocha, Michel Wiazowski Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos Cartões de credito Responsabilidade social Terceiro setor Partnership banks and nonprofit organizations Credit cards Social responsibility Nonprofit CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
title_full |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
title_fullStr |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
title_full_unstemmed |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
title_sort |
Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing? |
author |
Rocha, Michel Wiazowski |
author_facet |
Rocha, Michel Wiazowski |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Junqueira, Luciano Prates |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4441397J2 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Michel Wiazowski |
contributor_str_mv |
Junqueira, Luciano Prates |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos Cartões de credito Responsabilidade social Terceiro setor |
topic |
Parceria bancos e organizações sem fins lucrativos Cartões de credito Responsabilidade social Terceiro setor Partnership banks and nonprofit organizations Credit cards Social responsibility Nonprofit CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Partnership banks and nonprofit organizations Credit cards Social responsibility Nonprofit |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
The nonprofits see growing in numbers and community service. Much has agreements with government, and operates in areas such as education, health, environment and social welfare. This study addresses partnerships between nonprofit organizations and banks. Check how these partnerships impact the services provided and how companies benefit from the sales of social products, and their use by marketing firms, and tax benefits arising from this relationship. It seeks to understand this relationship thatbenefits organizations with the use of credit cards by their members. The study begins by reviewing the literature on social responsibility and banks, then a search was made inbank branches and partner organizations, by conducting interviews with branch managers and directors of nonprofit organizations that maintains a partnership withbanks. The survey results reveal the importance of these partnerships for organizations, not only by the proceeds of the credit cards, but also the visibility that this partnership with banks brings to organizations. However, there is no transparency on the part of banks in relation to the amount of funds raised with the cards and the value of transfers to the organizations. Also missing for the employees of banks information about partner organizations and the sale of these products |
publishDate |
2012 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2012-08-08 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012-05-11 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-25T16:44:30Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Dissertação info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042 |
identifier_str_mv |
Rocha, Michel Wiazowski. Organizações sem fins lucrativos e as parcerias com bandeiras de cartões de credito: responsabilidade social ou marketing?. 2012. 78 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1042 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/3/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/1/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1042/2/Michel%20Wiazowski%20Rocha.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c00cb9a5946b15d56203f45632356172 09a04d94030b94f6f3b6ea1879512b0f 85d9bc29435cf95840669efd174333ce |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809278022916767744 |