Federalismo e educação: repartição de competências à luz da Constituição brasileira de 1988
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18773 |
Resumo: | This study deals with the division of constitucional competences in educational matters and, for this purpose, adopts the assumptions of the structure and contours of the Brazilian federal state, as well as the relevance of education on individual formation and society. From an analysis modeled on comparable data of education in international projection, without the pretension to finish any discussion about the theme, this study intends to examine some federative cooperation mechanisms that serves to overcome or, at least , to mitigate education related issues in Brazil |
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Araujo, Luiz Alberto Davidhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4794461T4http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.doRangel, Leonardo Carvalho2016-08-02T16:10:32Z2016-03-22Rangel, Leonardo Carvalho. Federalismo e educação: repartição de competências à luz da Constituição brasileira de 1988. 2016. 136 f. Dissertação (Mestrado em Direito) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Direito, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/18773This study deals with the division of constitucional competences in educational matters and, for this purpose, adopts the assumptions of the structure and contours of the Brazilian federal state, as well as the relevance of education on individual formation and society. From an analysis modeled on comparable data of education in international projection, without the pretension to finish any discussion about the theme, this study intends to examine some federative cooperation mechanisms that serves to overcome or, at least , to mitigate education related issues in BrazilO presente estudo trata da repartição de competências em matéria educacional e, para tanto, adota como pressupostos a estrutura e os contornos federativos do Estado brasileiro, bem como a relevância da educação em escala de formação individual e da sociedade. A partir de uma análise calcada em dados comparáveis da educação em projeção internacional, sem pretensão de exaurimento do tema, o estudo pretende examinar alguns mecanismos de cooperação federativa que sirvam à superação ou, quando menos, à mitigação dos problemas relacionados à qualidade do ensino no Brasilapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/37974/Leonardo%20Carvalho%20Rangel.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em DireitoPUC-SPBrasilFaculdade de DireitoFederalismoEducaçãoRepartição de competênciasFederalismEducationDivision of constitucional competencesCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOFederalismo e educação: repartição de competências à luz da Constituição brasileira de 1988info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTLeonardo Carvalho Rangel.pdf.txtLeonardo Carvalho Rangel.pdf.txtExtracted texttext/plain260290https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/18773/4/Leonardo%20Carvalho%20Rangel.pdf.txtbf8238b9bcbab8c8940ca183e4375a68MD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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