Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11488 |
Resumo: | This work established a proposal in order to review and recuperate students of high school who are studying functions of the first and second degree, exploring problems situations. This bid is based on using a C.D. Mode by a software which presents activities used though problems situations, also unite specific the problems situations, also unite specific helps on the activities, theory about many contents of the functions, with film classes about theories and graphs. To fullfil this bid as first, some teachers of many levels of teaching cooperated answering questions about the use of a math software to assistant the comprehension of the function s teaching. Finally, the students of a technical state school in Sao Paulo. Become the mainly people, who contributed who contributed for the conclusion of this job. The result of the research shows how meaningful is the use of the software by the students, contributing like a function study incentive and review, one of the most important contents and difficult to be leaned and taught in the math study. |
id |
PUC_SP-1_90b1341bd828fbb61c4c80cc42a37d2e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/11488 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Bongiovanni, VincenzoSantos, Antonio dos2016-04-27T17:12:57Z2016-08-25T17:25:40Z2006-10-312005-11-22Santos, Antonio dos. Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento. 2005. 117 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2005.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11488This work established a proposal in order to review and recuperate students of high school who are studying functions of the first and second degree, exploring problems situations. This bid is based on using a C.D. Mode by a software which presents activities used though problems situations, also unite specific the problems situations, also unite specific helps on the activities, theory about many contents of the functions, with film classes about theories and graphs. To fullfil this bid as first, some teachers of many levels of teaching cooperated answering questions about the use of a math software to assistant the comprehension of the function s teaching. Finally, the students of a technical state school in Sao Paulo. Become the mainly people, who contributed who contributed for the conclusion of this job. The result of the research shows how meaningful is the use of the software by the students, contributing like a function study incentive and review, one of the most important contents and difficult to be leaned and taught in the math study.Este trabalho constituiu-se em uma proposta para a revisão e recuperação dos alunos do Ensino Médio dentro do estudo das funções do 1º grau e do 2º grau, explorando-se as situações-problema. Esta proposta é baseada no uso de um CD constituído de um software que, além de apresentar atividades exploradas por meio de situações-problema, engloba ajudas específicas nas atividades, teorias sobre diversos conteúdos envolvidos nas funções e aulas-filme sobre as funções e gráficos. Para a realização inicial dessa proposta, alguns professores dos diversos níveis de ensino contribuíram respondendo a questões que versavam sobre o uso de um software de matemática para auxiliar no entendimento do ensino das funções. Ao final, foi a vez dos alunos de uma escola técnica estadual de São Paulo serem os principais figurantes, ao participarem da aplicação do software, contribuindo para as conclusões e fechamento do trabalho. Os resultados da pesquisa mostram como foi significativo o uso do software pelos alunos, contribuindo como estímulo dentro do estudo e revisão das funções, um dos conteúdos mais importantes e difíceis de ser ensinado e aprendido no ensino da matemática.application/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/24121/trabalho%20em%20pdf.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Educação MatemáticaPUC-SPBREducaçãofunção do 1º graufunção do 2º grausoftwareteoriagráficosEducacao matematicaMatematica -- Estudo e ensinoFuncoesfirst degree functionsecond degree functionsoftwaretheorygraphCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICARevisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumentoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTtrabalho em pdf.pdf.txttrabalho em pdf.pdf.txtExtracted texttext/plain178556https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/3/trabalho%20em%20pdf.pdf.txt687608d6f4857e375334b2959f91286fMD53THUMBNAILtrabalho em pdf.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/1/trabalho%20em%20pdf.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD51ORIGINALtrabalho em pdf.pdfapplication/pdf4762239https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/2/trabalho%20em%20pdf.pdfd8e5032dcbae4b9836eae0a44a7a0b5cMD52handle/114882022-04-28 14:45:07.783oai:repositorio.pucsp.br:handle/11488Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T17:45:07Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
title |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
spellingShingle |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento Santos, Antonio dos função do 1º grau função do 2º grau software teoria gráficos Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Funcoes first degree function second degree function software theory graph CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
title_short |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
title_full |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
title_fullStr |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
title_full_unstemmed |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
title_sort |
Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento |
author |
Santos, Antonio dos |
author_facet |
Santos, Antonio dos |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Bongiovanni, Vincenzo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Antonio dos |
contributor_str_mv |
Bongiovanni, Vincenzo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
função do 1º grau função do 2º grau software teoria gráficos Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Funcoes |
topic |
função do 1º grau função do 2º grau software teoria gráficos Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Funcoes first degree function second degree function software theory graph CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
first degree function second degree function software theory graph |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
description |
This work established a proposal in order to review and recuperate students of high school who are studying functions of the first and second degree, exploring problems situations. This bid is based on using a C.D. Mode by a software which presents activities used though problems situations, also unite specific the problems situations, also unite specific helps on the activities, theory about many contents of the functions, with film classes about theories and graphs. To fullfil this bid as first, some teachers of many levels of teaching cooperated answering questions about the use of a math software to assistant the comprehension of the function s teaching. Finally, the students of a technical state school in Sao Paulo. Become the mainly people, who contributed who contributed for the conclusion of this job. The result of the research shows how meaningful is the use of the software by the students, contributing like a function study incentive and review, one of the most important contents and difficult to be leaned and taught in the math study. |
publishDate |
2005 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2005-11-22 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2006-10-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-27T17:12:57Z 2016-08-25T17:25:40Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Santos, Antonio dos. Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento. 2005. 117 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2005. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11488 |
identifier_str_mv |
Santos, Antonio dos. Revisando as funções do 1° grau e do 2° grau com a interatividade de um hiperdocumento. 2005. 117 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2005. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11488 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/3/trabalho%20em%20pdf.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/1/trabalho%20em%20pdf.pdf.jpg https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11488/2/trabalho%20em%20pdf.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
687608d6f4857e375334b2959f91286f cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2 d8e5032dcbae4b9836eae0a44a7a0b5c |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1821690987024482304 |