A construção de identidades: da leitura para o roteiro e do roteiro para a leitura - um estudo analítico de projetos de adaptação de textos literários para jogos digitais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araujo, Wagner Santos
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/14322
Resumo: Roadmaps for digital games have characteristics that must be addressed in order to ensure the development of productions to consider the technical aspects and issues that demonstrate their social nature, psychological, philosophical arising from a discursive look. For this it is necessary to consider this in the roadmap to digital games in multidisciplinary teams capable of creating a picture of meanings relevant and nec-essary to the understanding necessary and relevant to understanding identity existing literature on the relationship between digital games and discourse perspectives. This research, through the perspective of discourse analysis, highlights aspects that make this complex textual genre and at the same time, constituted identity that is constructed by the continuous movement of adhesion resulting from different possibilities of read-ing and readers behaviors
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spelling Siqueira, João Hilton Sayeg dehttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4137539Y8Araujo, Wagner Santos2016-04-28T19:33:52Z2014-11-112014-10-09Araujo, Wagner Santos. The construction of identities for reading the script and script for reading an analytical study of adaptation projects of literary texts to digital games. 2014. 192 f. Tese (Doutorado em Língua Portuguesa) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2014.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/14322Roadmaps for digital games have characteristics that must be addressed in order to ensure the development of productions to consider the technical aspects and issues that demonstrate their social nature, psychological, philosophical arising from a discursive look. For this it is necessary to consider this in the roadmap to digital games in multidisciplinary teams capable of creating a picture of meanings relevant and nec-essary to the understanding necessary and relevant to understanding identity existing literature on the relationship between digital games and discourse perspectives. This research, through the perspective of discourse analysis, highlights aspects that make this complex textual genre and at the same time, constituted identity that is constructed by the continuous movement of adhesion resulting from different possibilities of read-ing and readers behaviorsOs roteiros para jogos digitais possuem características que devem ser tra-tadas de modo a assegurar o desenvolvimento de produções que considerem aspec-tos relacionados à técnica e questões que evidenciem sua natureza social, psicoló-gica, filosófica advindas de um olhar discursivo. Para isso, é necessário considerar o discurso presente no roteiro destinado a jogos digitais sob perspectivas multidiscipli-nares, capazes de compor um quadro de significações necessárias e relevantes à compreensão identitária existente na relação entre literatura e jogos digitais. Esta in-vestigação, por meio da perspectiva da Análise do Discurso, evidencia aspectos que tornam esse gênero textual complexo e, ao mesmo tempo, constituído de identidade que se constrói mediante o movimento contínuo de adesão resultante de diferentes possibilidades de leitura e comportamentos leitoresCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/29584/Wagner%20Santos%20Araujo.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Língua PortuguesaPUC-SPBRLíngua PortuguesaAnálise do discursoJogos digitaisIdentidadeRoteiroDiscourse analysisDigital gamesIdentityReadingScriptCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUA PORTUGUESAA construção de identidades: da leitura para o roteiro e do roteiro para a leitura - um estudo analítico de projetos de adaptação de textos literários para jogos digitaisThe construction of identities for reading the script and script for reading an analytical study of adaptation projects of literary texts to digital gamesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTWagner Santos Araujo.pdf.txtWagner Santos Araujo.pdf.txtExtracted texttext/plain480503https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/14322/3/Wagner%20Santos%20Araujo.pdf.txt4b11c9f114f8acaa130f9870d9db4a70MD53ORIGINALWagner Santos Araujo.pdfapplication/pdf1450473https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/14322/1/Wagner%20Santos%20Araujo.pdfaa9f1dc1d5cb7b28b279db1b9e7baf9fMD51THUMBNAILWagner Santos Araujo.pdf.jpgWagner Santos Araujo.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2133https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/14322/2/Wagner%20Santos%20Araujo.pdf.jpgc4b6daafdcb6cad0aa8386fd182426e0MD52handle/143222022-04-28 09:32:37.05oai:repositorio.pucsp.br:handle/14322Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T12:32:37Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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