Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Bárbara Coeli Oliveira da
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Carvalho, Gysella Rose Prado de, Carvalho, Isaiane da Silva, Lima Neto, Alcides Viana de, Nunes, Vilani Medeiros de Araújo, Araújo, Rosineide Dantas Torres de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Kairós (Online)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/13815
Resumo: The present study aims to describe the academic experience of undergraduate nursing students when observing the difference between active elderly individuals participating in a community group for the aged and elderly residents at a long-stay institution. It is believed that activities implemented in the community group prevent the feelings of exclusion and abandonment found in institutionalized elderly.
id PUC_SP-3_3183cdd48b35175f125b32aaec9b19b8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13815
network_acronym_str PUC_SP-3
network_name_str Revista Kairós (Online)
repository_id_str
spelling Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderlyExperiências vivenciadas por acadêmicos de enfermagem com idosos institucionalizados e não institucionalizadosElderly healthProblem-based learningNursingSaúde do idosoAprendizagem Baseada em ProblemasEnfermagemThe present study aims to describe the academic experience of undergraduate nursing students when observing the difference between active elderly individuals participating in a community group for the aged and elderly residents at a long-stay institution. It is believed that activities implemented in the community group prevent the feelings of exclusion and abandonment found in institutionalized elderly.Este estudo objetiva relatar a experiência acadêmica de alunos de graduação em enfermagem, vivenciada na observação das diferenças entre idosos ativos que participavam de um Grupo de Terceira Idade e idosos residentes numa Instituição de Longa Permanência. Acredita-se que a implementação de atividades desenvolvidas no Grupo de Terceira Idade possibilita a ausência do sentimento de abandono e exclusão dos idosos que circunstancialmente encontram-se institucionalizados.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2013-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/1381510.23925/2176-901X.2012v15i2p179-189Revista Kairós-Gerontologia; v. 15 n. 2 (2012); 179-1892176-901X1516-2567reponame:Revista Kairós (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/13815/10190Silva, Bárbara Coeli Oliveira daCarvalho, Gysella Rose Prado deCarvalho, Isaiane da SilvaLima Neto, Alcides Viana deNunes, Vilani Medeiros de AraújoAraújo, Rosineide Dantas Torres deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-12-13T18:58:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13815Revistahttp://revistas.pucsp.br/index.php/kairosPRIhttps://revistas.pucsp.br/kairos/oaikairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br2176-901X1516-2567opendoar:2022-12-13T18:58:16Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
Experiências vivenciadas por acadêmicos de enfermagem com idosos institucionalizados e não institucionalizados
title Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
spellingShingle Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
Silva, Bárbara Coeli Oliveira da
Elderly health
Problem-based learning
Nursing
Saúde do idoso
Aprendizagem Baseada em Problemas
Enfermagem
title_short Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
title_full Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
title_fullStr Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
title_full_unstemmed Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
title_sort Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly
author Silva, Bárbara Coeli Oliveira da
author_facet Silva, Bárbara Coeli Oliveira da
Carvalho, Gysella Rose Prado de
Carvalho, Isaiane da Silva
Lima Neto, Alcides Viana de
Nunes, Vilani Medeiros de Araújo
Araújo, Rosineide Dantas Torres de
author_role author
author2 Carvalho, Gysella Rose Prado de
Carvalho, Isaiane da Silva
Lima Neto, Alcides Viana de
Nunes, Vilani Medeiros de Araújo
Araújo, Rosineide Dantas Torres de
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Bárbara Coeli Oliveira da
Carvalho, Gysella Rose Prado de
Carvalho, Isaiane da Silva
Lima Neto, Alcides Viana de
Nunes, Vilani Medeiros de Araújo
Araújo, Rosineide Dantas Torres de
dc.subject.por.fl_str_mv Elderly health
Problem-based learning
Nursing
Saúde do idoso
Aprendizagem Baseada em Problemas
Enfermagem
topic Elderly health
Problem-based learning
Nursing
Saúde do idoso
Aprendizagem Baseada em Problemas
Enfermagem
description The present study aims to describe the academic experience of undergraduate nursing students when observing the difference between active elderly individuals participating in a community group for the aged and elderly residents at a long-stay institution. It is believed that activities implemented in the community group prevent the feelings of exclusion and abandonment found in institutionalized elderly.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/13815
10.23925/2176-901X.2012v15i2p179-189
url https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/13815
identifier_str_mv 10.23925/2176-901X.2012v15i2p179-189
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/13815/10190
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista Kairós-Gerontologia; v. 15 n. 2 (2012); 179-189
2176-901X
1516-2567
reponame:Revista Kairós (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Revista Kairós (Online)
collection Revista Kairós (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv kairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br
_version_ 1799128689902878720