Oral Genres in School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Bakhtiniana |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953 |
Resumo: | The article analyzes the use of the concept of genre in elementary school, focusing on oral genres teaching. It presents the basic Bakhtin’s postulates and incorporates the contribution of Semiotics and the suggestions of the pedagogy of language teaching developed at the University of Geneva. It also offers an example of oral genre to be worked in the classroom. |
id |
PUC_SP-6_def5b85c6ecfb5d69a3485c3720dbdfb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8953 |
network_acronym_str |
PUC_SP-6 |
network_name_str |
Bakhtiniana |
repository_id_str |
|
spelling |
Oral Genres in SchoolGêneros orais na escolaGênero oralSemióticaEnsino de língua maternaOral genreSemiotics(First) Language teachingThe article analyzes the use of the concept of genre in elementary school, focusing on oral genres teaching. It presents the basic Bakhtin’s postulates and incorporates the contribution of Semiotics and the suggestions of the pedagogy of language teaching developed at the University of Geneva. It also offers an example of oral genre to be worked in the classroom.O artigo analisa a utilização da noção de gênero na escola fundamental, detendo-se sobre o ensino dos gêneros orais. Apresenta postulados teóricos de Bakhtin e incorpora a contribuição da semiótica discursiva e as sugestões metodológicas da pedagogia de ensino de línguas desenvolvida na Universidade de Genebra. Em seguida, propõe exemplo prático de aplicação do conceito ao desenvolvimento da expressão oral em sala de aula.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2012-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; Vol. 7 No. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Vol. 7 Núm. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Vol. 7 No. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; v. 7 n. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; Том 7 № 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-2512176-4573reponame:Bakhtinianainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporenghttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953/7565https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953/7566Teixeira, Luciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-06T16:02:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8953Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||bakhtinianarevista@gmail.com2176-45732176-4573opendoar:2016-11-06T16:02:28Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Oral Genres in School Gêneros orais na escola |
title |
Oral Genres in School |
spellingShingle |
Oral Genres in School Teixeira, Lucia Gênero oral Semiótica Ensino de língua materna Oral genre Semiotics (First) Language teaching |
title_short |
Oral Genres in School |
title_full |
Oral Genres in School |
title_fullStr |
Oral Genres in School |
title_full_unstemmed |
Oral Genres in School |
title_sort |
Oral Genres in School |
author |
Teixeira, Lucia |
author_facet |
Teixeira, Lucia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira, Lucia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gênero oral Semiótica Ensino de língua materna Oral genre Semiotics (First) Language teaching |
topic |
Gênero oral Semiótica Ensino de língua materna Oral genre Semiotics (First) Language teaching |
description |
The article analyzes the use of the concept of genre in elementary school, focusing on oral genres teaching. It presents the basic Bakhtin’s postulates and incorporates the contribution of Semiotics and the suggestions of the pedagogy of language teaching developed at the University of Geneva. It also offers an example of oral genre to be worked in the classroom. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953/7565 https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/8953/7566 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; Vol. 7 No. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251 Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Vol. 7 Núm. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251 Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Vol. 7 No. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251 Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; v. 7 n. 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251 Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; Том 7 № 1 (2012); Port. 240-252 / Eng. 239-251 2176-4573 reponame:Bakhtiniana instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Bakhtiniana |
collection |
Bakhtiniana |
repository.name.fl_str_mv |
Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||bakhtinianarevista@gmail.com |
_version_ |
1799138681905217536 |