What is being a spectator when images challenge us?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519 |
Resumo: | Inspired by the formulations of contemporary aesthetic theory exponents about image policy, this paper aims to apprehend the places allocated to the spectator when immersed in the fabric of affections that characterize his contact with scenes that hold a signifcant power of moral implication. Critically inquiring the assumption inherent in the recent developments in the context of Cultural and Media Studies, that there is a continuity between the political content of certain images and their impact on the reception reach, it will be articulated a defense regarding the “free inactivity” of the spectator in intense aesthetic appreciation,, conceived as a key to a redistribution of sensibility regimes that shape the singular distribution of the common experience objects. |
id |
PUC_SP-8_c4fa83c27577166e95545688425f2e7f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/31519 |
network_acronym_str |
PUC_SP-8 |
network_name_str |
Galáxia (São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
What is being a spectator when images challenge us?O que é ser espectador quando as imagens nos desafiam?aestheticpoliticsimagespectatorotherness.EstéticaPolíticaImagemEspectadorAlteridade.Inspired by the formulations of contemporary aesthetic theory exponents about image policy, this paper aims to apprehend the places allocated to the spectator when immersed in the fabric of affections that characterize his contact with scenes that hold a signifcant power of moral implication. Critically inquiring the assumption inherent in the recent developments in the context of Cultural and Media Studies, that there is a continuity between the political content of certain images and their impact on the reception reach, it will be articulated a defense regarding the “free inactivity” of the spectator in intense aesthetic appreciation,, conceived as a key to a redistribution of sensibility regimes that shape the singular distribution of the common experience objects.Inspirado pelas formulações de expoentes da teoria estética contemporânea acerca de uma política da imagem, este artigo se propõe a apreender os lugares atribuídos ao espectador quando imerso na tessitura de afetações que caracterizam seu contato com cenas que detém uma potência sensível de implicação moral. Averiguando criticamente o pressuposto inerente às investidas recentes no âmbito dos Estudos Culturais e de Mídia, de que há uma continuidade entre os conteúdos políticos de certas imagens e sua repercussão na esfera da recepção, será articulada uma defesa da “livre inatividade” do espectador na apreciação estética intensa, concebida como chave de uma redistribuição dos regimes de sensibilidade que configuram a repartição singular dos objetos da experiência comum.PEPG COS-PUC-SP2017-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519Galaxia; No. 36 (2017)GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 36 (2017)1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519/24123Copyright (c) 2017 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semiótica. ISSN 1982-2553info:eu-repo/semantics/openAccessLelo, Thales Vilela2022-06-21T13:56:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/31519Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2022-06-21T13:56:18Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
What is being a spectator when images challenge us? O que é ser espectador quando as imagens nos desafiam? |
title |
What is being a spectator when images challenge us? |
spellingShingle |
What is being a spectator when images challenge us? Lelo, Thales Vilela aesthetic politics image spectator otherness. Estética Política Imagem Espectador Alteridade. |
title_short |
What is being a spectator when images challenge us? |
title_full |
What is being a spectator when images challenge us? |
title_fullStr |
What is being a spectator when images challenge us? |
title_full_unstemmed |
What is being a spectator when images challenge us? |
title_sort |
What is being a spectator when images challenge us? |
author |
Lelo, Thales Vilela |
author_facet |
Lelo, Thales Vilela |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lelo, Thales Vilela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
aesthetic politics image spectator otherness. Estética Política Imagem Espectador Alteridade. |
topic |
aesthetic politics image spectator otherness. Estética Política Imagem Espectador Alteridade. |
description |
Inspired by the formulations of contemporary aesthetic theory exponents about image policy, this paper aims to apprehend the places allocated to the spectator when immersed in the fabric of affections that characterize his contact with scenes that hold a signifcant power of moral implication. Critically inquiring the assumption inherent in the recent developments in the context of Cultural and Media Studies, that there is a continuity between the political content of certain images and their impact on the reception reach, it will be articulated a defense regarding the “free inactivity” of the spectator in intense aesthetic appreciation,, conceived as a key to a redistribution of sensibility regimes that shape the singular distribution of the common experience objects. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/31519/24123 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
PEPG COS-PUC-SP |
publisher.none.fl_str_mv |
PEPG COS-PUC-SP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Galaxia; No. 36 (2017) GALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 36 (2017) 1982-2553 reponame:Galáxia (São Paulo) instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Galáxia (São Paulo) |
collection |
Galáxia (São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
cos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com |
_version_ |
1799129330969739264 |