Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753 |
Resumo: | The article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering. |
id |
RBHE-1_6e73924eccd3ba2a3328cef656e7c94c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/56753 |
network_acronym_str |
RBHE-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)Las propuestas de educación en el Congreso Agrícola, Industrial y Comercial de Minas Gerais (1903)As propostas educacionais do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial de Minas Gerais (1903)professional trainingproductive classeslaborpresseducación professionalclases productivastrabajoprensa periódicaensino profissionalclasses produtorastrabalhoimprensa periódicaThe article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering.El artículo analiza las discusiones sobre educación en el trabajo del Congreso Agrícola, Industrial y Comercial, que tuvo lugar en Belo Horizonte, en 1903, un evento significativo para abordar la intersección entre las demandas sociales, políticas, económicas y educativas de productores de Minas Gerais. Se analizan las publicaciones, especialmente de la prensa periódica, sobre la organización y conducción del encuentro y se identifican diversas propuestas de formación profesional, según sus niveles, métodos y propósitos. Estas propuestas buscan dar respuesta a la ausencia de una formación profesional adecuada, principalmente práctica, tanto de productores como de trabajadores, y el convencimiento de que la formación de estos últimos implicaría organizar las relaciones laborales y combatir el merodeo. artigo analisa as discussões sobre educação nos trabalhos do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial, ocorrido em Belo Horizonte, em 1903, evento significativo para a abordagem da interseção entre as demandas sociais, políticas, econômicas e educacionais dos produtores mineiros. Analisam-se as publicações, sobretudo da imprensa periódica, sobre a organização e a realização da reunião, e identificam-se várias propostas de instrução profissional, conforme níveis, métodos e finalidades. Essas propostas procuram responder à ausência de ensino profissional adequado, principalmente prático, tanto para produtores como para trabalhadores, e à convicção de que a educação desses últimos passaria pela organização das relações de trabalho e pelo combate à vadiagem.RBHE2021-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e183Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e183Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e1832238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753/751375152323Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeves da Silva, Carolina Mostaro2022-02-22T21:28:37Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/56753Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T21:28:37Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) Las propuestas de educación en el Congreso Agrícola, Industrial y Comercial de Minas Gerais (1903) As propostas educacionais do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial de Minas Gerais (1903) |
title |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
spellingShingle |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) Neves da Silva, Carolina Mostaro professional training productive classes labor press educación professional clases productivas trabajo prensa periódica ensino profissional classes produtoras trabalho imprensa periódica |
title_short |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
title_full |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
title_fullStr |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
title_full_unstemmed |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
title_sort |
Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903) |
author |
Neves da Silva, Carolina Mostaro |
author_facet |
Neves da Silva, Carolina Mostaro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves da Silva, Carolina Mostaro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
professional training productive classes labor press educación professional clases productivas trabajo prensa periódica ensino profissional classes produtoras trabalho imprensa periódica |
topic |
professional training productive classes labor press educación professional clases productivas trabajo prensa periódica ensino profissional classes produtoras trabalho imprensa periódica |
description |
The article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753/751375152323 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e183 Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e183 Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e183 2238-0094 1519-5902 reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online) instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) instacron:RBHE |
instname_str |
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
instacron_str |
RBHE |
institution |
RBHE |
reponame_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com |
_version_ |
1752126532695883776 |