Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neves da Silva, Carolina Mostaro
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de História da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753
Resumo: The article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering.
id RBHE-1_6e73924eccd3ba2a3328cef656e7c94c
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/56753
network_acronym_str RBHE-1
network_name_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository_id_str
spelling Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)Las propuestas de educación en el Congreso Agrícola, Industrial y Comercial de Minas Gerais (1903)As propostas educacionais do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial de Minas Gerais (1903)professional trainingproductive classeslaborpresseducación professionalclases productivastrabajoprensa periódicaensino profissionalclasses produtorastrabalhoimprensa periódicaThe article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering.El artículo analiza las discusiones sobre educación en el trabajo del Congreso Agrícola, Industrial y Comercial, que tuvo lugar en Belo Horizonte, en 1903, un evento significativo para abordar la intersección entre las demandas sociales, políticas, económicas y educativas de productores de Minas Gerais. Se analizan las publicaciones, especialmente de la prensa periódica, sobre la organización y conducción del encuentro y se identifican diversas propuestas de formación profesional, según sus niveles, métodos y propósitos. Estas propuestas buscan dar respuesta a la ausencia de una formación profesional adecuada, principalmente práctica, tanto de productores como de trabajadores, y el convencimiento de que la formación de estos últimos implicaría organizar las relaciones laborales y combatir el merodeo. artigo analisa as discussões sobre educação nos trabalhos do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial, ocorrido em Belo Horizonte, em 1903, evento significativo para a abordagem da interseção entre as demandas sociais, políticas, econômicas e educacionais dos produtores mineiros. Analisam-se as publicações, sobretudo da imprensa periódica, sobre a organização e a realização da reunião, e identificam-se várias propostas de instrução profissional, conforme níveis, métodos e finalidades. Essas propostas procuram responder à ausência de ensino profissional adequado, principalmente prático, tanto para produtores como para trabalhadores, e à convicção de que a educação desses últimos passaria pela organização das relações de trabalho e pelo combate à vadiagem.RBHE2021-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e183Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e183Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e1832238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753/751375152323Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeves da Silva, Carolina Mostaro2022-02-22T21:28:37Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/56753Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T21:28:37Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false
dc.title.none.fl_str_mv Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
Las propuestas de educación en el Congreso Agrícola, Industrial y Comercial de Minas Gerais (1903)
As propostas educacionais do Congresso Agrícola, Industrial e Comercial de Minas Gerais (1903)
title Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
spellingShingle Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
Neves da Silva, Carolina Mostaro
professional training
productive classes
labor
press
educación professional
clases productivas
trabajo
prensa periódica
ensino profissional
classes produtoras
trabalho
imprensa periódica
title_short Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
title_full Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
title_fullStr Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
title_full_unstemmed Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
title_sort Proposals on education in the Agricultural, Industrial and Commercial Congress of Minas Gerais (1903)
author Neves da Silva, Carolina Mostaro
author_facet Neves da Silva, Carolina Mostaro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Neves da Silva, Carolina Mostaro
dc.subject.por.fl_str_mv professional training
productive classes
labor
press
educación professional
clases productivas
trabajo
prensa periódica
ensino profissional
classes produtoras
trabalho
imprensa periódica
topic professional training
productive classes
labor
press
educación professional
clases productivas
trabajo
prensa periódica
ensino profissional
classes produtoras
trabalho
imprensa periódica
description The article analyzes the discussions about education in the work of the Agricultural, Industrial and Commercial Congress, which took place in Belo Horizonte, in 1903, a significant event for addressing the intersection between the social, political, economic, and educational demands of Minas Gerais producers. Publications, especially from the periodical press, on the organization and conduct of the meeting, are analyzed, and various proposals for professional instruction are identified, according to its levels, methods, and purposes. These proposals seek to respond to the absence of adequate vocational education, mainly practical, for both producers and workers, and the conviction that the education of the latter would involve organizing labor relations and combating loitering.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/56753/751375152323
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Carolina Mostaro Neves da Silva (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RBHE
publisher.none.fl_str_mv RBHE
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e183
Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e183
Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e183
2238-0094
1519-5902
reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)
instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron:RBHE
instname_str Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron_str RBHE
institution RBHE
reponame_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
repository.mail.fl_str_mv ||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com
_version_ 1752126532695883776