Linguistic contextualism: historical context, theoretical assumptions and contributions to the history of education writing
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38432 |
Resumo: | The origins of linguistic contextualism (LC)are found in the writing of the history of political thought, although it was disseminated and became one of the most important references for debating issues related to intellectual history. Skinner and Pocock are among its main formulators and thus the sources emphasized in this study are these historian’s methodological works. The analysis is divided into tree parts. The first identifies the emergence of the intellectual project of LC. The second explores the logical architecture of the theory,while the third emphasizes the focus of LC in the review of the functioning of language and the question of the role of the individual in history.The conclusions discuss the potential of this proposition for the writing of the history of education. |
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Linguistic contextualism: historical context, theoretical assumptions and contributions to the history of education writingContextualismo lingüístico: contexto histórico, supuestos teóricos y contribuciones a la escritura de la historia de la educaciónContextualismo linguístico: contexto histórico, pressupostos teóricos e contribuições para a escrita da história da educaçãointellectual historyHistory of EducationLinguistic contextualismSkinnerPocockhistoria intelectualHistoria de la Educacióncontextualismo lingüísticoSkinnerPocockhistória intelectualHistória da Educaçãocontextualismo linguísticoSkinnerPocockHistória da EducaçãoHistória IntelectualTeoria da HistóriaThe origins of linguistic contextualism (LC)are found in the writing of the history of political thought, although it was disseminated and became one of the most important references for debating issues related to intellectual history. Skinner and Pocock are among its main formulators and thus the sources emphasized in this study are these historian’s methodological works. The analysis is divided into tree parts. The first identifies the emergence of the intellectual project of LC. The second explores the logical architecture of the theory,while the third emphasizes the focus of LC in the review of the functioning of language and the question of the role of the individual in history.The conclusions discuss the potential of this proposition for the writing of the history of education.Los orígenes del contextualismo linguístico (CL) se encuentran en la escritura de la historia del pensamiento político, a pesar de que se difundió y se convirtió en una de las referencias más importantes para debatir temas relacionados con la historia intelectual. Skinner y Pocock se encuentran entre sus principales formuladores y, por lo tanto, las fuentes destacadas en este estudio son obras metodológicas de estos historiadores. Dividiremos el análisis en tres partes. La primera pretende identificar la emergencia del proyecto intelectual de CL, la segunda explora la arquitectura lógica de la teoría, mientras que la tercera explora el enfoque del CL en el examen del funcionamiento del lenguaje y la cuestión del papel del individuo en la historia. En las conclusiones trataremos sobre el potencial de esta proposición para la escritura de la historia de la educación.O contextualismo linguístico (CL), cujas origens estão na escrita da história do pensamento político, disseminou-se e se tornou uma das mais importantes referências também no debate de questões atinentes à história intelectual. Considerando que os historiadores Skinner e Pocock estão entre os seus principais formuladores, suas obras de caráter metodológicoforam definidas como fontes deste estudo. A análise está dividida em trêspartes. Na primeira, procura-se identificar a emergência do projeto intelectual do CL; na segunda, explora-se a arquitetura lógica da teoria e, na terceira, analisa-se o foco do CL no exame do funcionamento da linguagem e na questão do protagonismo do sujeito na história. Nas conclusões, aborda-seo potencial dessa proposição para a escrita da história da educação.RBHE2017-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTeoria da Históriaapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38432Revista Brasileira de História da Educação; Vol 17 No 3[46] (2017): Julho/Setembro; 31 - 55Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 17 Núm. 3[46] (2017): Julho/Setembro; 31 - 55Revista Brasileira de História da Educação; v. 17 n. 3[46] (2017): Julho/Setembro; 31 - 552238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38432/pdfCopyright (c) 2017 RBHE - Revista Brasileira de História da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Carlos Eduardo2022-02-22T22:17:37Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/38432Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T22:17:37Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
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