The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rothen, José Carlos
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de História da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581
Resumo: The Brazilian superior education has as the one of structural landmarks of regulation Statute of the Brazilian universities of 1931, promulgated in the management of the minister of the Education and the Public Health Francisco Campos. Two others decree-law were promulgated: the creation of the National Advice of Education and the Organization of the University of the Rio de Janeiro. The objective of this article is to clarify the conception of the university in the decree-law and the Campos’ text, with the Exposition of reasons. The documents had been structuralized with the aim of to not establish ruptures, delaying the implantation of the model conceived. There is no homogeneous conception of university term in them, but if they find the subjects, the problems and the quandaries that were associated to the posterior quarrel on the models of university. 
id RBHE-1_b1917ed8a070092bc1d112a11f91d543
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/38581
network_acronym_str RBHE-1
network_name_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository_id_str
spelling The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931A universidade brasileira na Reforma Francisco Campos de 1931Statute of the Brazilian UniversityThe Tniversity ReformFrancisco CamposHistory of the Brazilian UniversityModels of UniversityEstatuto das Universidades BrasileirasReforma UniversitáriaFrancisco CamposHistória da Universidade BrasileiraModelos de UniversidadeThe Brazilian superior education has as the one of structural landmarks of regulation Statute of the Brazilian universities of 1931, promulgated in the management of the minister of the Education and the Public Health Francisco Campos. Two others decree-law were promulgated: the creation of the National Advice of Education and the Organization of the University of the Rio de Janeiro. The objective of this article is to clarify the conception of the university in the decree-law and the Campos’ text, with the Exposition of reasons. The documents had been structuralized with the aim of to not establish ruptures, delaying the implantation of the model conceived. There is no homogeneous conception of university term in them, but if they find the subjects, the problems and the quandaries that were associated to the posterior quarrel on the models of university. A educação superior brasileira tem como um dos marcos estruturais de regulação o Estatuto as universidades brasileiras de 1931, promulgado na gestão do ministro da Educação e da Saúde Pública Francisco Campos. Junto foram baixados mais dois decretos-lei: o da criação do Conselho Nacional de Educação e o da Organização da Universidade do Rio de Janeiro. O objetivo deste artigo consiste em explicitar a concepção de universidade presente nos decretos-lei e no texto de Campos, no qual é apresentada a Exposição de motivos. Os documentos foram estruturados de forma que não estabelecessem rupturas. Postergando a implantação do modelo concebido, nesta documentação não há uma concepção homogênea de universidade, mas encontram-se os temas, os problemas e os dilemas que permearam a discussão posterior sobre os modelos de universidade. RBHE2012-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581Revista Brasileira de História da Educação; Vol 8 No 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-160Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 8 Núm. 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-160Revista Brasileira de História da Educação; v. 8 n. 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-1602238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581/20112Copyright (c) 2017 RBHE - Revista Brasileira de História da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRothen, José Carlos2022-02-22T22:20:41Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/38581Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T22:20:41Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
A universidade brasileira na Reforma Francisco Campos de 1931
title The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
spellingShingle The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
Rothen, José Carlos
Statute of the Brazilian University
The Tniversity Reform
Francisco Campos
History of the Brazilian University
Models of University
Estatuto das Universidades Brasileiras
Reforma Universitária
Francisco Campos
História da Universidade Brasileira
Modelos de Universidade
title_short The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
title_full The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
title_fullStr The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
title_full_unstemmed The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
title_sort The Brazilian university in the Reform Francisco Campos of the 1931
author Rothen, José Carlos
author_facet Rothen, José Carlos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rothen, José Carlos
dc.subject.por.fl_str_mv Statute of the Brazilian University
The Tniversity Reform
Francisco Campos
History of the Brazilian University
Models of University
Estatuto das Universidades Brasileiras
Reforma Universitária
Francisco Campos
História da Universidade Brasileira
Modelos de Universidade
topic Statute of the Brazilian University
The Tniversity Reform
Francisco Campos
History of the Brazilian University
Models of University
Estatuto das Universidades Brasileiras
Reforma Universitária
Francisco Campos
História da Universidade Brasileira
Modelos de Universidade
description The Brazilian superior education has as the one of structural landmarks of regulation Statute of the Brazilian universities of 1931, promulgated in the management of the minister of the Education and the Public Health Francisco Campos. Two others decree-law were promulgated: the creation of the National Advice of Education and the Organization of the University of the Rio de Janeiro. The objective of this article is to clarify the conception of the university in the decree-law and the Campos’ text, with the Exposition of reasons. The documents had been structuralized with the aim of to not establish ruptures, delaying the implantation of the model conceived. There is no homogeneous conception of university term in them, but if they find the subjects, the problems and the quandaries that were associated to the posterior quarrel on the models of university. 
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-02-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38581/20112
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 RBHE - Revista Brasileira de História da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 RBHE - Revista Brasileira de História da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RBHE
publisher.none.fl_str_mv RBHE
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação; Vol 8 No 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-160
Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 8 Núm. 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-160
Revista Brasileira de História da Educação; v. 8 n. 2 [17] (2008): Dossiê: Concepções de universidade e de educação superior no Brasil nos anos de 1920 e 1930 | Maio/Agosto; 141-160
2238-0094
1519-5902
reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)
instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron:RBHE
instname_str Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron_str RBHE
institution RBHE
reponame_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
repository.mail.fl_str_mv ||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com
_version_ 1752126529557495808