A Reforma Universitária e a criação das Faculdades de Educação
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38674 |
Resumo: | This study presents the discussion about the future of the Faculties of Philosophy, Sciences and Literature at the 60’s as decisive point to the Brazilian Universitarian Reform. Besides the discussions at Federal Board of Education, the reports recorded by the Brazilian Society to Progress of Science – institution responsible for the concerns of some scientific sectors along the universitarian reformation process – have been privileged. The creation of the Faculties of Education is the theme of this study, as a result of those discussions. |
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A Reforma Universitária e a criação das Faculdades de EducaçãoA Reforma Universitária e a criação das Faculdades de EducaçãoUniversitarian ReformHistory of EducationUniversity of São PauloFaculty of EducationReforma UniversitáriaHistória da EducaçãoUniversidade de São PauloFaculdade de EducaçãoThis study presents the discussion about the future of the Faculties of Philosophy, Sciences and Literature at the 60’s as decisive point to the Brazilian Universitarian Reform. Besides the discussions at Federal Board of Education, the reports recorded by the Brazilian Society to Progress of Science – institution responsible for the concerns of some scientific sectors along the universitarian reformation process – have been privileged. The creation of the Faculties of Education is the theme of this study, as a result of those discussions. Este trabalho apresentará a discussão sobre os destinos das Faculdades de Filosofia, Ciências e Letras na década de 1960 como ponto crucial da Reforma Universitária brasileira. Além dos debates no Conselho Federal de Educação, utilizou-se como fonte privilegiada os relatos registrados pela Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência – instituição que tratou dos interesses de algumas áreas científicas durante o processo de reformulação universitária. A criação das Faculdades de Educação será tema final deste texto, tratada como decorrência dos embates anteriormente mencionados. RBHE2012-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38674Revista Brasileira de História da Educação; Vol 4 No 1 [7] (2004): Janeiro/Junho; 161-188Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 4 Núm. 1 [7] (2004): Janeiro/Junho; 161-188Revista Brasileira de História da Educação; v. 4 n. 1 [7] (2004): Janeiro/Junho; 161-1882238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38674/20203Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de História da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCeleste Filho, Macioniro2022-02-22T22:19:53Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/38674Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T22:19:53Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
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This study presents the discussion about the future of the Faculties of Philosophy, Sciences and Literature at the 60’s as decisive point to the Brazilian Universitarian Reform. Besides the discussions at Federal Board of Education, the reports recorded by the Brazilian Society to Progress of Science – institution responsible for the concerns of some scientific sectors along the universitarian reformation process – have been privileged. The creation of the Faculties of Education is the theme of this study, as a result of those discussions. |
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