Is it easy to get slim? Intention to use slimming products
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
DOI: | 10.5585/remark.v20i2.17027 |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/17027 |
Resumo: | Purpose: The present study investigates the role of body dissatisfaction in mediating the relationship between physical appearance concern and the use of slimming products.Design/methodology/approach: It employs a mediation model built using the PLS-SEM technique among a sample of 835 adult women.Findings: The results show body dissatisfaction partially mediates the effect of physical appearance concern on the intention to use slimming products. The results demonstrate that physical appearance concern increases body dissatisfaction in women, as well as reinforcing the relationship between those factors and the increased intention to use slimming products.Originality/value: The study extends the knowledge on the topic, explaining the antecedents, and the mediator of the intention to use slimming products. |
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Is it easy to get slim? Intention to use slimming productsÉ fácil ser magra? Intenção de usar emagrecedoresIntention to use slimming products; Physical appearance concern; Body dissatisfaction; Slimming products; Mediation model; Adult women; PLS-SEMIntenção de usar emagrecedores; Preocupação com a aparência; Insatisfação com a imagem corporal; Modelo de mediação; Mulheres adultas; PLS-SEMPurpose: The present study investigates the role of body dissatisfaction in mediating the relationship between physical appearance concern and the use of slimming products.Design/methodology/approach: It employs a mediation model built using the PLS-SEM technique among a sample of 835 adult women.Findings: The results show body dissatisfaction partially mediates the effect of physical appearance concern on the intention to use slimming products. The results demonstrate that physical appearance concern increases body dissatisfaction in women, as well as reinforcing the relationship between those factors and the increased intention to use slimming products.Originality/value: The study extends the knowledge on the topic, explaining the antecedents, and the mediator of the intention to use slimming products. Objetivo: O presente estudo visou investigar o papel mediador da insatisfação com a imagem corporal na relação entre preocupação com a aparência física e uso de emagrecedores.Design/metodologia: Esta pesquisa foi desenvolvida por meio de um modelo construído com a técnica PLS-SEM, com uma amostra de 835 mulheres adultas e brasileiras.Resultados: Os principais resultados da pesquisa demonstram que a insatisfação com a imagem corporal medeia parcialmente a relação entre preocupação com a aparência física e uso de emagrecedores. Os resultados apontam que a preocupação com a aparência física aumenta a insatisfação com a imagem corporal e reforçam que essa relação aumenta a intenção de usar produtos emagrecedores.Originalidade/valor: O estudo contribui para um extenso conhecimento sobre os temas “preocupação com a aparência” e “insatisfação com a imagem corporal”, trazendo antecedentes e mediadores da intenção de usar emagrecedores.Universidade Nove de Julho - UninoveCAPES, Brazil (Coordenação de aperfeiçoamento do pessoal de nível superior)CNPq, Brazil (Conselho nacional de desenvolvimento científico e tecnológico)Business School, PUC-RS.Mendes Lübeck, RafaelFalcão Araújo, ClécioHoffmann Sampaio, ClaudioMezzomo Luciano, Edimara2021-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1702710.5585/remark.v20i2.17027ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 20, n. 2 (2021): (abr./jun.); 362-3842177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMenghttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/17027/9034Direitos autorais 2021 Revista Brasileira de Marketinghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-25T11:27:46Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/17027Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2021-06-25T11:27:46REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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