THE BANALITY OF VIOLENCE IN A NEWSPAPER OF PERNAMBUCO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo Leite, Giovanna de
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11725
Resumo: The purpose of this article was to reflect about banality and exhibition of suffering as construction and representation of violence in a police insert of a newspaper of Pernambuco. In this manner, we confirm the necessity in reflecting about violence taking as theoretical basis the post modernism in police journalism nowadays.
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spelling THE BANALITY OF VIOLENCE IN A NEWSPAPER OF PERNAMBUCOA BANALIDADE DA VIOLÊNCIA EM UM JORNAL DE PERNAMBUCOBanalidade. Pós-modernismo. Jornalismo policial.The purpose of this article was to reflect about banality and exhibition of suffering as construction and representation of violence in a police insert of a newspaper of Pernambuco. In this manner, we confirm the necessity in reflecting about violence taking as theoretical basis the post modernism in police journalism nowadays.Este artigo, trata da banalidade e exposição do sofrimento como construção e representação da violência presente num encarte policial de um jornal pernambucano. Confirmamos dessa forma a necessidade de se fazer uma reflexão sobre violência tomando por base teórica o pós-modernismo no jornalismo policial na atualidade.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1172510.5585/remark.v7i2.1284ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 153-1602177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11725/5376Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Leite, Giovanna de2019-06-14T20:14:39Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11725Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:14:39REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
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