Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Malhotra, Naresh K
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Lopes, Evandro Luiz, Veiga, Ricardo Teixeira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030
Resumo: LISREL is considered one of the most robust software packages for Structural Equation Modeling with covariance matrices, while it is also considered complex and difficult to use. In this special issue of the Brazilian Journal of Marketing, we aim to present the main functions of LISREL, its features and, through a didactic example, reduce the perceived difficulty of using it. We also provide helpful guidelines to properly using this technique.
id RBM-1_a5d9abcdef3dac8311da6a9ff863df30
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/12030
network_acronym_str RBM-1
network_name_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository_id_str
spelling Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial VisionModelagem de Equações Estruturais com Lisrel: Uma Visão InicialLISREL; Covariance Matrix; Structural Equation Modeling; Application of LISREL in Marketing.LISREL; Matriz de Covariância; Modelagem de Equações Estruturais; Aplicação de LISREL no Marketing.LISREL is considered one of the most robust software packages for Structural Equation Modeling with covariance matrices, while it is also considered complex and difficult to use. In this special issue of the Brazilian Journal of Marketing, we aim to present the main functions of LISREL, its features and, through a didactic example, reduce the perceived difficulty of using it. We also provide helpful guidelines to properly using this technique.O LISREL tido como um dos mais robustos softwares para modelagem de equaes estruturais com matrizes de covarincia, ao mesmo tempo em que considerado um pacote estatstico complexo de difcil utilizao. Neste nmero especial do Brazilian Journal of Marketing, buscamos apresentar as principais caractersticas do LISREL, suas funcionalidades e, por meio de um exemplo didtico, reduzir a dificuldade percebida em seu uso.DOI: 10.5585/remark.v13i2.2698Universidade Nove de Julho - Uninove2014-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1203010.5585/remark.v13i2.2698ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 13, n. 2 (2014): Edição Especial; 28-432177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030/5660https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030/5661Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessMalhotra, Naresh KLopes, Evandro LuizVeiga, Ricardo Teixeira2019-02-19T17:43:54Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/12030Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-02-19T17:43:54REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
Modelagem de Equações Estruturais com Lisrel: Uma Visão Inicial
title Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
spellingShingle Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
Malhotra, Naresh K
LISREL; Covariance Matrix; Structural Equation Modeling; Application of LISREL in Marketing.
LISREL; Matriz de Covariância; Modelagem de Equações Estruturais; Aplicação de LISREL no Marketing.
title_short Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
title_full Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
title_fullStr Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
title_full_unstemmed Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
title_sort Structural Equation Modeling with Lisrel: An Initial Vision
author Malhotra, Naresh K
author_facet Malhotra, Naresh K
Lopes, Evandro Luiz
Veiga, Ricardo Teixeira
author_role author
author2 Lopes, Evandro Luiz
Veiga, Ricardo Teixeira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Malhotra, Naresh K
Lopes, Evandro Luiz
Veiga, Ricardo Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv LISREL; Covariance Matrix; Structural Equation Modeling; Application of LISREL in Marketing.
LISREL; Matriz de Covariância; Modelagem de Equações Estruturais; Aplicação de LISREL no Marketing.
topic LISREL; Covariance Matrix; Structural Equation Modeling; Application of LISREL in Marketing.
LISREL; Matriz de Covariância; Modelagem de Equações Estruturais; Aplicação de LISREL no Marketing.
description LISREL is considered one of the most robust software packages for Structural Equation Modeling with covariance matrices, while it is also considered complex and difficult to use. In this special issue of the Brazilian Journal of Marketing, we aim to present the main functions of LISREL, its features and, through a didactic example, reduce the perceived difficulty of using it. We also provide helpful guidelines to properly using this technique.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-05-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
Peer-reviewed Article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030
10.5585/remark.v13i2.2698
url https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030
identifier_str_mv 10.5585/remark.v13i2.2698
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030/5660
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12030/5661
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
dc.source.none.fl_str_mv ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 13, n. 2 (2014): Edição Especial; 28-43
2177-5184
reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketing
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:RBM
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str RBM
institution RBM
reponame_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
collection REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository.name.fl_str_mv REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv claudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org
_version_ 1799138642574180352