The Role of Informal Leadership in the Inside Communication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Holanda Monteiro, Zandra Marina
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Vieira, Tanúzia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730
Resumo: Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents.
id RBM-1_f275477fd350db1cfc3b6ca7a7301bb4
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/11730
network_acronym_str RBM-1
network_name_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository_id_str
spelling The Role of Informal Leadership in the Inside CommunicationEL PAPEL DEL LÍ­DER INFORMAL EN LA COMUNICACIÓN INTERNAO Papel da Liderança Informal na Comunicação InternaAdministração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal.Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents.La comunicación es un proceso fundamental en una empresa que necesita mantener claros los puntos que orientan las actividades de sus funcionarios, como cultura empresarial y metas a seren alcanzadas por todos. El líder informal, por medio del poder que le es dado por los otros funcionarios, es un punto vital en la comunicación organizacional, pues es como un vínculo entre la gerencia y los empleados. Por medio de la unión de teorías modernas y consagradas de la Administración Empresarial con las da área de Comunicación, se tiene como objetivo de ese trabajo enseñar que el líder informal debe ser considerado por los gestores empresariales como un aliado en la búsqueda por alcanzar las metas establecidas y portador de las opiniones del grupo al que él representa.A comunicao um processo fundamental em uma empresa que necessita manter claros os pontos que orientam as atividades de seus funcionrios, como cultura empresarial e metas a serem alcanadas por todos. O lder informal, por meio do poder que lhe delegado pelos outros funcionrios, ponto vital na comunicao organizacional, pois se trata de um elo entre a direo e os empregados. Pela juno de teorias modernas e consagradas da Administrao Empresarial com as da rea de Comunicao, tem-se como objetivo, neste trabalho, mostrar que o lder informal deve ser considerado pelos gestores empresariais um aliado na busca por alcanar as metas estabelecidas e um portador das opinies do grupo que ele representa.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1173010.5585/remark.v7i2.1311ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 195-2022177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730/5381Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Holanda Monteiro, Zandra MarinaVieira, Tanúzia2019-06-14T20:14:39Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11730Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:14:39REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
EL PAPEL DEL LÍ­DER INFORMAL EN LA COMUNICACIÓN INTERNA
O Papel da Liderança Informal na Comunicação Interna
title The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
spellingShingle The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
de Holanda Monteiro, Zandra Marina
Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal.
title_short The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
title_full The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
title_fullStr The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
title_full_unstemmed The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
title_sort The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
author de Holanda Monteiro, Zandra Marina
author_facet de Holanda Monteiro, Zandra Marina
Vieira, Tanúzia
author_role author
author2 Vieira, Tanúzia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Holanda Monteiro, Zandra Marina
Vieira, Tanúzia
dc.subject.por.fl_str_mv Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal.
topic Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal.
description Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-08-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
Peer-reviewed Article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730
10.5585/remark.v7i2.1311
url https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730
identifier_str_mv 10.5585/remark.v7i2.1311
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730/5381
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
dc.source.none.fl_str_mv ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 195-202
2177-5184
reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketing
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:RBM
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str RBM
institution RBM
reponame_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
collection REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository.name.fl_str_mv REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv claudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org
_version_ 1799138642516508672