The Role of Informal Leadership in the Inside Communication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730 |
Resumo: | Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents. |
id |
RBM-1_f275477fd350db1cfc3b6ca7a7301bb4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://periodicos.uninove.br:article/11730 |
network_acronym_str |
RBM-1 |
network_name_str |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
repository_id_str |
|
spelling |
The Role of Informal Leadership in the Inside CommunicationEL PAPEL DEL LÍDER INFORMAL EN LA COMUNICACIÓN INTERNAO Papel da Liderança Informal na Comunicação InternaAdministração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal.Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents.La comunicación es un proceso fundamental en una empresa que necesita mantener claros los puntos que orientan las actividades de sus funcionarios, como cultura empresarial y metas a seren alcanzadas por todos. El líder informal, por medio del poder que le es dado por los otros funcionarios, es un punto vital en la comunicación organizacional, pues es como un vínculo entre la gerencia y los empleados. Por medio de la unión de teorías modernas y consagradas de la Administración Empresarial con las da área de Comunicación, se tiene como objetivo de ese trabajo enseñar que el líder informal debe ser considerado por los gestores empresariales como un aliado en la búsqueda por alcanzar las metas establecidas y portador de las opiniones del grupo al que él representa.A comunicao um processo fundamental em uma empresa que necessita manter claros os pontos que orientam as atividades de seus funcionrios, como cultura empresarial e metas a serem alcanadas por todos. O lder informal, por meio do poder que lhe delegado pelos outros funcionrios, ponto vital na comunicao organizacional, pois se trata de um elo entre a direo e os empregados. Pela juno de teorias modernas e consagradas da Administrao Empresarial com as da rea de Comunicao, tem-se como objetivo, neste trabalho, mostrar que o lder informal deve ser considerado pelos gestores empresariais um aliado na busca por alcanar as metas estabelecidas e um portador das opinies do grupo que ele representa.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1173010.5585/remark.v7i2.1311ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 195-2022177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730/5381Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Holanda Monteiro, Zandra MarinaVieira, Tanúzia2019-06-14T20:14:39Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11730Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:14:39REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication EL PAPEL DEL LÍDER INFORMAL EN LA COMUNICACIÓN INTERNA O Papel da Liderança Informal na Comunicação Interna |
title |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
spellingShingle |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication de Holanda Monteiro, Zandra Marina Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal. |
title_short |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
title_full |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
title_fullStr |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
title_full_unstemmed |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
title_sort |
The Role of Informal Leadership in the Inside Communication |
author |
de Holanda Monteiro, Zandra Marina |
author_facet |
de Holanda Monteiro, Zandra Marina Vieira, Tanúzia |
author_role |
author |
author2 |
Vieira, Tanúzia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Holanda Monteiro, Zandra Marina Vieira, Tanúzia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal. |
topic |
Administração. Comunicação. Empresa. Grupo. Líder informal. |
description |
Communication is a main process in a company that needs to keep clear the points that guide the activities of its employees, as organizational culture and goals to be achieved by everyone. The informal leader, due to the power that his workmates give him, is a very important point in the organizational communication, because he is the link between the direction and the employees. Throughout the fusion of modern and notorious Organizational Managing theories, with the ones from Communications, this work has as the main purpose to show that the informal leader should be considered by the managers as an ally on the search for goals and as a carrier of the opinions of the group that he represents. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-08-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730 10.5585/remark.v7i2.1311 |
url |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730 |
identifier_str_mv |
10.5585/remark.v7i2.1311 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11730/5381 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - Uninove |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - Uninove |
dc.source.none.fl_str_mv |
ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 195-202 2177-5184 reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketing instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE) instacron:RBM |
instname_str |
Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
instacron_str |
RBM |
institution |
RBM |
reponame_str |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
collection |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
repository.name.fl_str_mv |
REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
repository.mail.fl_str_mv |
claudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org |
_version_ |
1799138642516508672 |