Henrique Silva : pintura transfigurada
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/28457 |
Resumo: | This paper aims to reflect heuristically upon two sets of works by the painter Henrique Silva – “Interactive Objects” and “Video Art” – in order to assay on what, at first sight looks dissimilar, but has the same kind of relationship between the author and the material, raising in the viewer a possibility of game that, from a gaze, tries to identify in the different planes a figuration that in the development of the visual process is transfigured |
id |
RCAP_005f641bc1d973080cafbb2efe7a983d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/28457 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Henrique Silva : pintura transfiguradaTransfigured paintingsSilva, Henrique, 1933-PinturaArte vídeoPráticas artísticasArte contemporâneaCrítica e interpretaçãoPortugalEnsaiosThis paper aims to reflect heuristically upon two sets of works by the painter Henrique Silva – “Interactive Objects” and “Video Art” – in order to assay on what, at first sight looks dissimilar, but has the same kind of relationship between the author and the material, raising in the viewer a possibility of game that, from a gaze, tries to identify in the different planes a figuration that in the development of the visual process is transfiguredUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaBronze, Manuela, 1955-2017-07-21T12:12:40Z2017-012017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28457porIn: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.5 nº9 (jan./jun. 2017), p. 101-109info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:20:22Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28457Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:45.011308Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Henrique Silva : pintura transfigurada Transfigured paintings |
title |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
spellingShingle |
Henrique Silva : pintura transfigurada Bronze, Manuela, 1955- Silva, Henrique, 1933- Pintura Arte vídeo Práticas artísticas Arte contemporânea Crítica e interpretação Portugal Ensaios |
title_short |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
title_full |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
title_fullStr |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
title_full_unstemmed |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
title_sort |
Henrique Silva : pintura transfigurada |
author |
Bronze, Manuela, 1955- |
author_facet |
Bronze, Manuela, 1955- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bronze, Manuela, 1955- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Silva, Henrique, 1933- Pintura Arte vídeo Práticas artísticas Arte contemporânea Crítica e interpretação Portugal Ensaios |
topic |
Silva, Henrique, 1933- Pintura Arte vídeo Práticas artísticas Arte contemporânea Crítica e interpretação Portugal Ensaios |
description |
This paper aims to reflect heuristically upon two sets of works by the painter Henrique Silva – “Interactive Objects” and “Video Art” – in order to assay on what, at first sight looks dissimilar, but has the same kind of relationship between the author and the material, raising in the viewer a possibility of game that, from a gaze, tries to identify in the different planes a figuration that in the development of the visual process is transfigured |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-21T12:12:40Z 2017-01 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/28457 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/28457 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol.5 nº9 (jan./jun. 2017), p. 101-109 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134369051312128 |