Improving the performance of social media campaigns with the internet of things
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/21752 |
Resumo: | This dissertation describes the use of the Internet of Things (IoT) in a social networked media campaign for a digital marketing agency. An electronic object platform a van, the interior of which changed color as a function of Twitter user interactions, was developed to simultaneously motivate and assess engagement with the campaign. The campaign’s dissemination was furthermore supported by Facebook posts and prior IoT based research measuring the popularity of different keywords in Twitter conversations, which were subsequently used as Hashtags in the campaign. Using a quasi-experimental methodology, it was created two campaigns. The results obtained a preview campaign (Without IoT) was compare with the results of the IoT campaign. Under the data analysis the IoT generate positive results as a tool for the Propagation of information. |
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Improving the performance of social media campaigns with the internet of thingsDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis dissertation describes the use of the Internet of Things (IoT) in a social networked media campaign for a digital marketing agency. An electronic object platform a van, the interior of which changed color as a function of Twitter user interactions, was developed to simultaneously motivate and assess engagement with the campaign. The campaign’s dissemination was furthermore supported by Facebook posts and prior IoT based research measuring the popularity of different keywords in Twitter conversations, which were subsequently used as Hashtags in the campaign. Using a quasi-experimental methodology, it was created two campaigns. The results obtained a preview campaign (Without IoT) was compare with the results of the IoT campaign. Under the data analysis the IoT generate positive results as a tool for the Propagation of information.Esta tese explica descreve o uso de internet das coisas (Internet das coisas) em uma campanha Twitter usando com a empresa Van Marketing Digital (VAN) como um patrocinador. Foi desenvolvida uma plataforma de objeto eletrônico por medição da interação na rede social. Esta ferramenta obtido o número de menções, o número de utilizador e as descrições deles no Twitter. O objeto IoT selecionado foi uma Van, que muda a cor das luzes da janela pelo Twitter interação. O carro foi o único incentivo para o público Twitter a fim de analisar se a retribuição virtual foi o suficiente para eles. A campanha começou com uma campanha no Facebook na página de fãs Van, chamando a atenção dos usuários do Facebook como incentivo para participar na campanha Twitter, como resultado IoT potencializada campanha aumentando o alcance es interação de Van marketing nos meios de comunicação social. Os resultados obtidos de uma campanha de pré-visualização (Sem IoT) foi comparar com os resultados da campanha de Internet das coisas. Sob a análise de dados da Internet das coisas gerarem resultados positivos como uma ferramenta para a propagação de informaçõesCosta, Ana Isabel AlmeidaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaRivera Ospino, Miguel Jose2017-03-14T10:35:53Z2016-10-1820162016-10-18T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/21752TID:201647354enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:27:53Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/21752Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:18:05.938456Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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