Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: González-Rivas Fernández, Ana
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129
Resumo: This article seeks to delimit and define Elizabeth Barrett Browning’s (EBB) type of approach to Latin and Latin literature, drawing on the analysis of her personal library.We will therefore examine EBB’s learning process, bearing in mind both the manuals and academic textbooks she used, as well as the friends and personal connections who guided her in her approach to Classical studies. This information will allow us to judge whether EBB’s interest in this matter corresponds to a personal option or was rather determined by other circumstances.
id RCAP_01baa4e13f43c30f8bdeb2ada8708e68
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/8129
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical ApproachLa biblioteca latina de Elizabeth Barret Browning: una aproximación historiográficaThis article seeks to delimit and define Elizabeth Barrett Browning’s (EBB) type of approach to Latin and Latin literature, drawing on the analysis of her personal library.We will therefore examine EBB’s learning process, bearing in mind both the manuals and academic textbooks she used, as well as the friends and personal connections who guided her in her approach to Classical studies. This information will allow us to judge whether EBB’s interest in this matter corresponds to a personal option or was rather determined by other circumstances.En este artículo se tratará de delimitar y definir el tipo de aproximación de Elizabeth Barrett Browning (EBB) al latín y a la literatura latina a partir del análisis de su biblioteca personal. De esta manera, se observará el proceso de aprendizaje de EBB, atendiendo tanto a los manuales y los textos académicos que utilizó como a las amistades y los contactos personales que la acompañaron en su acercamiento a los estudios clásicos. Estos datos permitirán valorar hasta qué punto el interés de EBB por esta materia responde a una opción personal o está determinado por otras circunstancias.Ce texte essayera de délimiter et de définir le type d’approximation d’Elizabeth Barrett Browning (EBB) au latin et à la littérature latine, en partant de l’analyse de sa bibliothèque personnelle. On observera donc le processus d’apprentissage d’EBB, en prenant tout autant en considération les manuels et les textes académiques qu’elle a utilisés que les contacts personnels qui l’ont accompagnée durant son rapprochement avec les études classiques. Ces données permettront d’évaluer à quel point l’intérêt d’EBB pour cette matière correspond à une option personnelle ou a été déterminée par d’autres circonstances.Este texto tentará delimitar e definir o tipo de aproximação de Elizabeth Barrett Browning (EBB) ao latim e à literatura latina a partir da análise da sua biblioteca pessoal.Desta maneira, observar-se-á o processo de aprendizagem de EBB, tendo em atenção tanto os manuais e textos académicos que utilizou como as amizades e contactos pessoais que a acompanharam na sua aproximação aos estudos clássicos. Estes dados permitirão avaliar até que ponto o interesse de EBB por esta matéria corresponde a uma opção pessoal ou foi determinado por outras circunstâncias.Universidade de Aveiro2016-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129https://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 18 (2016); 269-299Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 18 (2016); 269-299Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 18 (2016); 269-299Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 18 (2016); 269-2992183-43340874-5498reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/8129https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/8129/5793González-Rivas Fernández, Anainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-02-15T19:24:55Zoai:proa.ua.pt:article/8129Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:03:02.534344Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
La biblioteca latina de Elizabeth Barret Browning: una aproximación historiográfica
title Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
spellingShingle Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
González-Rivas Fernández, Ana
title_short Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
title_full Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
title_fullStr Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
title_full_unstemmed Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
title_sort Elizabeth Barrett Browning’s Latin Library: a Historiographical Approach
author González-Rivas Fernández, Ana
author_facet González-Rivas Fernández, Ana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv González-Rivas Fernández, Ana
description This article seeks to delimit and define Elizabeth Barrett Browning’s (EBB) type of approach to Latin and Latin literature, drawing on the analysis of her personal library.We will therefore examine EBB’s learning process, bearing in mind both the manuals and academic textbooks she used, as well as the friends and personal connections who guided her in her approach to Classical studies. This information will allow us to judge whether EBB’s interest in this matter corresponds to a personal option or was rather determined by other circumstances.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129
https://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129
url https://doi.org/10.34624/agora.v0i18.8129
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/8129
https://proa.ua.pt/index.php/agora/article/view/8129/5793
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 18 (2016); 269-299
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; Núm. 18 (2016); 269-299
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; No 18 (2016); 269-299
Ágora. Estudos Clássicos em Debate; n.º 18 (2016); 269-299
2183-4334
0874-5498
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130494895390720