Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bizarro, Rosa
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10216/65303
Resumo: In this paper, we intend to reflect on two topics present in the process of teaching and learning a Foreign Language/Second Language, which are directly related to the role of an autonomous and critical citizen that the school (regardless the level of education) forms. We refer, in a concrete way, on one hand, the objects of teaching and learning and, secondly, intercultural mediation that should guide the actions of the teacher. We present, finally, some activities coming from the classroom of Portuguese as Foreign and Second Language that show how these theoretical principles can be implemented.
id RCAP_02ca10476c80438d46fa322ebfe5d2dc
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/65303
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplosPortuguês língua estrangeira - EnsinoEnsino-aprendizagemAprendizagem - EnsinoIn this paper, we intend to reflect on two topics present in the process of teaching and learning a Foreign Language/Second Language, which are directly related to the role of an autonomous and critical citizen that the school (regardless the level of education) forms. We refer, in a concrete way, on one hand, the objects of teaching and learning and, secondly, intercultural mediation that should guide the actions of the teacher. We present, finally, some activities coming from the classroom of Portuguese as Foreign and Second Language that show how these theoretical principles can be implemented.2013-02-282013-02-28T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/65303porBizarro, Rosainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T14:48:07Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/65303Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:08:50.435364Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
title Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
spellingShingle Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
Bizarro, Rosa
Português língua estrangeira - Ensino
Ensino-aprendizagem
Aprendizagem - Ensino
title_short Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
title_full Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
title_fullStr Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
title_full_unstemmed Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
title_sort Língua e cultura no ensino do PLE/PLS : reflexões e exemplos
author Bizarro, Rosa
author_facet Bizarro, Rosa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bizarro, Rosa
dc.subject.por.fl_str_mv Português língua estrangeira - Ensino
Ensino-aprendizagem
Aprendizagem - Ensino
topic Português língua estrangeira - Ensino
Ensino-aprendizagem
Aprendizagem - Ensino
description In this paper, we intend to reflect on two topics present in the process of teaching and learning a Foreign Language/Second Language, which are directly related to the role of an autonomous and critical citizen that the school (regardless the level of education) forms. We refer, in a concrete way, on one hand, the objects of teaching and learning and, secondly, intercultural mediation that should guide the actions of the teacher. We present, finally, some activities coming from the classroom of Portuguese as Foreign and Second Language that show how these theoretical principles can be implemented.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-02-28
2013-02-28T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10216/65303
url http://hdl.handle.net/10216/65303
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136013513129985