Review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
DOI: | 10.58041/aprender.176 |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58041/aprender.176 |
Resumo: | Introduction to virtual and augmented reality – chapter 19: Education Tori, R., & da Silva Hounsell, M. (2020). Introduction to virtual and augmented reality. Porto Alegre: Brazilian Computing Society. ISBN: 978-85-7669-446-5 Teaching tools have evolved significantly over the years, essentially driven by the growth of information and communication technologies. Teachers and school leaders are permanently looking for new pedagogical solutions that aim to provide students with more appealing, more motivating and, above all, higher quality teaching. In this context, we bring for analysis a book chapter dedicated to the application of virtual reality and augmented reality technologies in education, a topic that, nowadays, is of considerable relevance and relevance. |
id |
RCAP_0600311f3265a1fd524380f33c71a865 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.aprender.esep.pt:article/176 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
ReviewResenhaensinoeducaçãorealidade virtualrealidade aumentadateachingeducationvirtual realityaugmented realityIntroduction to virtual and augmented reality – chapter 19: Education Tori, R., & da Silva Hounsell, M. (2020). Introduction to virtual and augmented reality. Porto Alegre: Brazilian Computing Society. ISBN: 978-85-7669-446-5 Teaching tools have evolved significantly over the years, essentially driven by the growth of information and communication technologies. Teachers and school leaders are permanently looking for new pedagogical solutions that aim to provide students with more appealing, more motivating and, above all, higher quality teaching. In this context, we bring for analysis a book chapter dedicated to the application of virtual reality and augmented reality technologies in education, a topic that, nowadays, is of considerable relevance and relevance.Introdução a realidade virtual e aumentada – capítulo 19: Educação Tori, R., & da Silva Hounsell, M. (2020). Introdução a realidade virtual e aumentada. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação. ISBN: 978-85-7669-446-5 As ferramentas de ensino têm evoluído muito significativamente ao longo dos anos, essencialmente impulsionadas pelo crescimento das tecnologias de informação e comunicação. Os docentes e responsáveis escolares procuram permanentemente novas soluções pedagógicas que sigam no sentido de proporcionar aos alunos um ensino mais apelativo, mais motivador e, acima de tudo, de maior qualidade. Neste contexto, trazemos para análise um capítulo de livro dedicado à aplicação das tecnologias da realidade virtual e da realidade aumentada na educação, um tema que, nos dias de hoje, se reveste de uma considerável pertinência e atualidade.Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre2023-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58041/aprender.176https://doi.org/10.58041/aprender.176Aprender; No. 45 (2023): Aprender nº 45 (junho de 2023); 81-84Aprender; N.º 45 (2023): Aprender nº 45 (junho de 2023); 81-842184-52550871-1267reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/176http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/176/169Direitos de Autor (c) 2023 Pedro Fernandesinfo:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Pedro2024-07-03T10:48:47Zoai:ojs2.aprender.esep.pt:article/176Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-07-03T10:48:47Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Review Resenha |
title |
Review |
spellingShingle |
Review Review Fernandes, Pedro ensino educação realidade virtual realidade aumentada teaching education virtual reality augmented reality Fernandes, Pedro ensino educação realidade virtual realidade aumentada teaching education virtual reality augmented reality |
title_short |
Review |
title_full |
Review |
title_fullStr |
Review Review |
title_full_unstemmed |
Review Review |
title_sort |
Review |
author |
Fernandes, Pedro |
author_facet |
Fernandes, Pedro Fernandes, Pedro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ensino educação realidade virtual realidade aumentada teaching education virtual reality augmented reality |
topic |
ensino educação realidade virtual realidade aumentada teaching education virtual reality augmented reality |
description |
Introduction to virtual and augmented reality – chapter 19: Education Tori, R., & da Silva Hounsell, M. (2020). Introduction to virtual and augmented reality. Porto Alegre: Brazilian Computing Society. ISBN: 978-85-7669-446-5 Teaching tools have evolved significantly over the years, essentially driven by the growth of information and communication technologies. Teachers and school leaders are permanently looking for new pedagogical solutions that aim to provide students with more appealing, more motivating and, above all, higher quality teaching. In this context, we bring for analysis a book chapter dedicated to the application of virtual reality and augmented reality technologies in education, a topic that, nowadays, is of considerable relevance and relevance. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58041/aprender.176 https://doi.org/10.58041/aprender.176 |
url |
https://doi.org/10.58041/aprender.176 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/176 http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/176/169 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Pedro Fernandes info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Pedro Fernandes |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aprender; No. 45 (2023): Aprender nº 45 (junho de 2023); 81-84 Aprender; N.º 45 (2023): Aprender nº 45 (junho de 2023); 81-84 2184-5255 0871-1267 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
mluisa.alvim@gmail.com |
_version_ |
1822234520984748032 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.58041/aprender.176 |