A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085 |
Resumo: | This article aims at finding out the perception the community Galo de Barcelos has got of its interpretation center and the benefits it can bring to their socioeconomic development and welfare. This study was conducted through a session of ‘focus group’ which is a technique for data collection of the qualitative methodology for scientific research. It was concluded that the group of respondents, belonging to this community, ignores and underestimates the local interpretation center, but believes in the potential of their core product Galo de Barcelos. They enhance this hallmark and believe its legend to be a key factor for differentiation and promotion of this product. It is assumed that tourists, usually, appreciate products associated to a ‘story’, the kind of this legend of the Galo de Barcelos. |
id |
RCAP_0670d46c2b1e321be6a428428a10e14e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/11085 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretaçãoThis article aims at finding out the perception the community Galo de Barcelos has got of its interpretation center and the benefits it can bring to their socioeconomic development and welfare. This study was conducted through a session of ‘focus group’ which is a technique for data collection of the qualitative methodology for scientific research. It was concluded that the group of respondents, belonging to this community, ignores and underestimates the local interpretation center, but believes in the potential of their core product Galo de Barcelos. They enhance this hallmark and believe its legend to be a key factor for differentiation and promotion of this product. It is assumed that tourists, usually, appreciate products associated to a ‘story’, the kind of this legend of the Galo de Barcelos. Este artigo tem como objetivo principal conhecer a perceção que a comunidade do ‘Galo de Barcelos’ tem do seu centro de interpretação e dos benefícios que este poderá produzir para o seu desenvolvimento socioeconómico e bem-estar. Este estudo foi realizado através de uma sessão de focus group que é uma técnica de recolha de dados da metodologia qualitativa de investigação científica. Pode-se concluir que esta comunidade ignora e desvaloriza o seu centro de interpretação, mas acredita no potencial do seu produto ‘Galo de Barcelos’. Valoriza esta marca e considera que a lenda do galo será um fator de diferenciação e divulgação deste produto. Assume-se que os turistas, habitualmente, apreciam produtos associados a uma ‘estória’ do tipo da lenda do Galo de Barcelos. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2014-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085oai:proa.ua.pt:article/11085Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 21/22 (2014); 101-112Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 21/22 (2014); 101-1122182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11085https://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11085/7211https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessGonçalves, Francisco Joaquim Barbosa2022-09-26T10:56:50Zoai:proa.ua.pt:article/11085Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:34.626932Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
title |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
spellingShingle |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação Gonçalves, Francisco Joaquim Barbosa |
title_short |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
title_full |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
title_fullStr |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
title_full_unstemmed |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
title_sort |
A perceção da comunidade do Galo de Barcelos sobre o seu centro de interpretação |
author |
Gonçalves, Francisco Joaquim Barbosa |
author_facet |
Gonçalves, Francisco Joaquim Barbosa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gonçalves, Francisco Joaquim Barbosa |
description |
This article aims at finding out the perception the community Galo de Barcelos has got of its interpretation center and the benefits it can bring to their socioeconomic development and welfare. This study was conducted through a session of ‘focus group’ which is a technique for data collection of the qualitative methodology for scientific research. It was concluded that the group of respondents, belonging to this community, ignores and underestimates the local interpretation center, but believes in the potential of their core product Galo de Barcelos. They enhance this hallmark and believe its legend to be a key factor for differentiation and promotion of this product. It is assumed that tourists, usually, appreciate products associated to a ‘story’, the kind of this legend of the Galo de Barcelos. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085 oai:proa.ua.pt:article/11085 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/11085 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11085 https://doi.org/10.34624/rtd.v1i21/22.11085 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11085/7211 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 21/22 (2014); 101-112 Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 21/22 (2014); 101-112 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130517360082944 |