Objectos mágicos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/6329 |
Resumo: | Tese de mestrado, Arte e multimédia, (Especialização em fotografia), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012 |
id |
RCAP_098a3e2b8e014864b4c07d0f31bad1aa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/6329 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Objectos mágicosda fotografia enquanto objectoFotografiaMaterialidadeObjectos fotográficosFetichismoTese de mestrado, Arte e multimédia, (Especialização em fotografia), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012The research developed here aims to assert photographic materiality as a fundamental quality to see and understand Photography. Simultaneously presence and absence, photography speaks to us of life and death. hotographs are taken with the wish to control the passage of time and deny the inevitability of death, but that very same photograph certifies time past and often survives the subject it represents. This object has the capacity to be present in the same symbols that indicate its absence - a quality shared with the fetish. This paradox, associated with photography’s materiality and tangibility, enables it to become itself an object of fetish - object that connects reality and fantasy; tangible and intangible. The present work is both practical and theoretical and it is divided in three major moments. On a first moment, one starts a theoretical investigation on photography as an object constituted of two parts: matter and image; an object capable of social interactions, among which to be a magical and fetishist object. On the second moment one analyses a relevant group of works made by artists that consider Photography’s materiality on their practice. On the third and last part one presents 3 images from the artistic project composed of a series of 10 photographs representing constructions assembled with the photographic-objects that originated this workGamito, Maria João, 1956-Repositório da Universidade de LisboaRibeiro, Sónia Isabel Vilas Mota, 1975-2012-05-16T13:41:19Z20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/6329porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:48:48Zoai:repositorio.ul.pt:10451/6329Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:31:30.100563Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Objectos mágicos da fotografia enquanto objecto |
title |
Objectos mágicos |
spellingShingle |
Objectos mágicos Ribeiro, Sónia Isabel Vilas Mota, 1975- Fotografia Materialidade Objectos fotográficos Fetichismo |
title_short |
Objectos mágicos |
title_full |
Objectos mágicos |
title_fullStr |
Objectos mágicos |
title_full_unstemmed |
Objectos mágicos |
title_sort |
Objectos mágicos |
author |
Ribeiro, Sónia Isabel Vilas Mota, 1975- |
author_facet |
Ribeiro, Sónia Isabel Vilas Mota, 1975- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Gamito, Maria João, 1956- Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Sónia Isabel Vilas Mota, 1975- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Fotografia Materialidade Objectos fotográficos Fetichismo |
topic |
Fotografia Materialidade Objectos fotográficos Fetichismo |
description |
Tese de mestrado, Arte e multimédia, (Especialização em fotografia), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012 |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-05-16T13:41:19Z 2012 2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/6329 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/6329 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134204221456384 |