Clitics and null objects in the L2 acquisition of Portuguese
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a19 |
Resumo: | This study investigates whether the acquisition of clitics in L2 Portuguese is characterised by high rates of omission, as has been observed in L1 acquisition. On the basis of production and comprehension data from three intermediate learner groups (speakers of English, Spanish and Chinese), we conclude that there is no evidence for a generalised omission strategy. Omission in L2 Portuguese appears to be determined both by properties of the learners’ L1 and by specific properties of the grammar of Portuguese, and results from an overgeneralization of the null object construction, similarly to what has been argued for L1 Portuguese. |
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Clitics and null objects in the L2 acquisition of PortugueseClíticos e objetos nulos na aquisição de português L2português L2aquisiçãoclíticosobjetos nulosL2 Portugueseacquisitioncliticsnull objectsThis study investigates whether the acquisition of clitics in L2 Portuguese is characterised by high rates of omission, as has been observed in L1 acquisition. On the basis of production and comprehension data from three intermediate learner groups (speakers of English, Spanish and Chinese), we conclude that there is no evidence for a generalised omission strategy. Omission in L2 Portuguese appears to be determined both by properties of the learners’ L1 and by specific properties of the grammar of Portuguese, and results from an overgeneralization of the null object construction, similarly to what has been argued for L1 Portuguese.Este estudo investiga se a aquisição dos clíticos em português L2 se caracteriza por elevadas taxas de omissão, tal como tem sido observado na aquisição da L1. Com base em dados de produção e compreensão de três grupos de aprendentes intermédios (falantes de inglês, espanhol e chinês), concluímos que não há evidência de uma estratégia de omissão generalizada. A omissão em português L2 parece ser determinada tanto por propriedades da L1 dos aprendentes como por propriedades específicas da gramática do português, e resulta de uma sobregeneralização da construção de objeto nulo, à semelhança do que tem sido argumentado para o português L1.Associação Portuguesa de Linguística2016-10-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a19https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a19Revista da Associação Portuguesa de Linguística; No. 1 (2016): Journal of the Portuguese Linguistics Association; 441-462Revista da Associação Portuguesa de Linguística; N.º 1 (2016): Revista da Associação Portuguesa de Linguística; 441-4622183-907710.26334/2183-9077/rapln1ano2016tdreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.apl.pt/index.php/rapl/article/view/210https://ojs.apl.pt/index.php/rapl/article/view/210/171Fiéis, AlexandraMadeira, Anainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-02T10:18:13Zoai:ojs3.ojs.apl.pt:article/210Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:36:04.412137Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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This study investigates whether the acquisition of clitics in L2 Portuguese is characterised by high rates of omission, as has been observed in L1 acquisition. On the basis of production and comprehension data from three intermediate learner groups (speakers of English, Spanish and Chinese), we conclude that there is no evidence for a generalised omission strategy. Omission in L2 Portuguese appears to be determined both by properties of the learners’ L1 and by specific properties of the grammar of Portuguese, and results from an overgeneralization of the null object construction, similarly to what has been argued for L1 Portuguese. |
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