Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478 |
Resumo: | The aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research. |
id |
RCAP_0c2cb57193a0e0887a1f5b0ddcb57935 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/4478 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivalsExplorando estados emocionais e consumo surpresa como fatores de envolvimento em festivais de músicaThe aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research.O objetivo do presente estudo é explorar a relação entre os estados emocionais dos visitantes e o consumo surpresa com o envolvimento dos visitantes em festivais em Portugal. Uma amostra de questionários utilizáveis permitiu-nos entender que o consumo surpresa e a excitação são fatores muito importantes para envolver os visitantes de festivais de música. O artigo também fornece implicações para a gestão, limitações e pesquisas adicionais.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2021-09-19T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478oai:proa.ua.pt:article/4478Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 81-89Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 81-892182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478/18744Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, Sandra Maria CorreiaSilva, Sara Duarte eSarmento, Eduardo Moraes2022-09-26T10:56:28Zoai:proa.ua.pt:article/4478Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:18.341341Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals Explorando estados emocionais e consumo surpresa como fatores de envolvimento em festivais de música |
title |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
spellingShingle |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals Loureiro, Sandra Maria Correia |
title_short |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
title_full |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
title_fullStr |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
title_full_unstemmed |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
title_sort |
Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals |
author |
Loureiro, Sandra Maria Correia |
author_facet |
Loureiro, Sandra Maria Correia Silva, Sara Duarte e Sarmento, Eduardo Moraes |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Sara Duarte e Sarmento, Eduardo Moraes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Loureiro, Sandra Maria Correia Silva, Sara Duarte e Sarmento, Eduardo Moraes |
description |
The aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-19T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478 oai:proa.ua.pt:article/4478 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/4478 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478 https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478/18744 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimento info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimento |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 81-89 Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 81-89 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130514896977920 |