Reginaldo Carvalho's incidental music: catalogation, edition and analysis of his compositions for O Tablado between 1957-1966
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/73 |
Resumo: | Reginaldo Carvalho (Guarabira-PB, 1932 - João Pessoa-PB, 2013) composed vocal, orchestral and incidental music for cinema and theater. One of his most productive phases in the field of incidental music was in Rio de Janeiro, between the late fifties and the early sixties, and later, when he returned from France, between the end of the sixties and the early seventies. Reginaldo Carvalho worked for a long time for the Tablado, under the direction of Maria Clara Machado. Some of the originals of the composer's theatrical compositions were recently found in his private collection, including O Embarque de Noé (1957), A Bruxinha Que Era Boa (1958), O Cavalinho Azul (1960), Andrócles e o Leão and As Interferências (1966). The objective of this research is to catalog these works, to edit them and to analyze them, evidencing the relation between music and text in the construction of the scenic-theatrical narrative |
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Reginaldo Carvalho's incidental music: catalogation, edition and analysis of his compositions for O Tablado between 1957-1966REGINALDO CARVALHO E A MÚSICA PARA TEATRO: CATÁLOGO, EDIÇÃO E ANÁLISE DAS TRILHAS COMPOSTAS PARA O TABLADO ENTRE 1957-1966Reginaldo CarvalhoIncidental MusicTabladoReginaldo CarvalhoMúsica IncidentalTabladoReginaldo Carvalho (Guarabira-PB, 1932 - João Pessoa-PB, 2013) composed vocal, orchestral and incidental music for cinema and theater. One of his most productive phases in the field of incidental music was in Rio de Janeiro, between the late fifties and the early sixties, and later, when he returned from France, between the end of the sixties and the early seventies. Reginaldo Carvalho worked for a long time for the Tablado, under the direction of Maria Clara Machado. Some of the originals of the composer's theatrical compositions were recently found in his private collection, including O Embarque de Noé (1957), A Bruxinha Que Era Boa (1958), O Cavalinho Azul (1960), Andrócles e o Leão and As Interferências (1966). The objective of this research is to catalog these works, to edit them and to analyze them, evidencing the relation between music and text in the construction of the scenic-theatrical narrativeReginaldo Carvalho (Guarabira-PB, 1932 – João Pessoa-PB, 2013) compôs música vocal, orquestral e incidental para cinema e teatro. Uma das suas fases mais produtivas, no campo da música incidental, foi no Rio de Janeiro, entre o final da década de cinquenta e o início dos anos sessenta, e, posteriormente, quando retornou da França, entre o final da década de sessenta e o início dos anos setenta. Reginaldo Carvalho trabalhou durante muito tempo para o Tablado, sob a direção de Maria Clara Machado. Parte dos originais das composições para teatro do referido compositor foram encontradas recentemente em seu acervo particular, incluindo O Embarque de Noé (1957), A Bruxinha Que Era Boa (1958), O Cavalinho Azul (1960), Andrócles e o Leão (1966) e As Interferências (1966). O objetivo desta pesquisa é catalogar estas obras, editá-las e analisá-las, evidenciando a relação entre música e texto na construção da narrativa cênico-teatralMUNDIS2017-09-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/73oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/73ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 8 N.º 3 (2017): 30.ª Edição | ERAS; 13-221647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/73https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/73/74Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Vladimir A. P.2022-09-05T13:57:38Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/73Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:42.759111Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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Reginaldo Carvalho (Guarabira-PB, 1932 - João Pessoa-PB, 2013) composed vocal, orchestral and incidental music for cinema and theater. One of his most productive phases in the field of incidental music was in Rio de Janeiro, between the late fifties and the early sixties, and later, when he returned from France, between the end of the sixties and the early seventies. Reginaldo Carvalho worked for a long time for the Tablado, under the direction of Maria Clara Machado. Some of the originals of the composer's theatrical compositions were recently found in his private collection, including O Embarque de Noé (1957), A Bruxinha Que Era Boa (1958), O Cavalinho Azul (1960), Andrócles e o Leão and As Interferências (1966). The objective of this research is to catalog these works, to edit them and to analyze them, evidencing the relation between music and text in the construction of the scenic-theatrical narrative |
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