InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.26/14156 |
Resumo: | Road Traffic accidents are the leading cause of violent death and a major cause of death and sequelae in young and economically active population in developed and developing countries. Numbers that can only be compared to wars, which exemplifies the consequences of these lesions in economic and social terms. In 2002, about 1.2 million people died in traffic accidents, and in 2020, it is estimated that this number will double according to the World Health Organization (WHO). Only a small percentage of these are generated by vehicle faults or adverse conditions. The vast majority of accidents are caused by carelessness, negligence or malpractice of drivers or pedestrians, which makes the reconstruction of accidents a key step in the investigation and prevention of further accidents. |
id |
RCAP_1086e057d90772ca0b05755aeaa178d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:comum.rcaap.pt:10400.26/14156 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viaçãoMedicina ForenseAcidentes de TrânsitoFerimentos e LesõesOrtopediaDano CorporalRoad Traffic accidents are the leading cause of violent death and a major cause of death and sequelae in young and economically active population in developed and developing countries. Numbers that can only be compared to wars, which exemplifies the consequences of these lesions in economic and social terms. In 2002, about 1.2 million people died in traffic accidents, and in 2020, it is estimated that this number will double according to the World Health Organization (WHO). Only a small percentage of these are generated by vehicle faults or adverse conditions. The vast majority of accidents are caused by carelessness, negligence or malpractice of drivers or pedestrians, which makes the reconstruction of accidents a key step in the investigation and prevention of further accidents.Repositório ComumDurão, CLucas, FM2016-06-21T21:19:47Z20152015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.26/14156porRev Port Ortop Traum. 2015; 23(4): 298-309info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-10T05:01:30Zoai:comum.rcaap.pt:10400.26/14156Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:35:35.010705Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
title |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
spellingShingle |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação Durão, C Medicina Forense Acidentes de Trânsito Ferimentos e Lesões Ortopedia Dano Corporal |
title_short |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
title_full |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
title_fullStr |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
title_full_unstemmed |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
title_sort |
InterInterpretação das lesões ortopédicas dos ocupantes dos veículos na reconstrução forense dos acidentes de viação |
author |
Durão, C |
author_facet |
Durão, C Lucas, FM |
author_role |
author |
author2 |
Lucas, FM |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Comum |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Durão, C Lucas, FM |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Medicina Forense Acidentes de Trânsito Ferimentos e Lesões Ortopedia Dano Corporal |
topic |
Medicina Forense Acidentes de Trânsito Ferimentos e Lesões Ortopedia Dano Corporal |
description |
Road Traffic accidents are the leading cause of violent death and a major cause of death and sequelae in young and economically active population in developed and developing countries. Numbers that can only be compared to wars, which exemplifies the consequences of these lesions in economic and social terms. In 2002, about 1.2 million people died in traffic accidents, and in 2020, it is estimated that this number will double according to the World Health Organization (WHO). Only a small percentage of these are generated by vehicle faults or adverse conditions. The vast majority of accidents are caused by carelessness, negligence or malpractice of drivers or pedestrians, which makes the reconstruction of accidents a key step in the investigation and prevention of further accidents. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015 2015-01-01T00:00:00Z 2016-06-21T21:19:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.26/14156 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.26/14156 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Rev Port Ortop Traum. 2015; 23(4): 298-309 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134920729165824 |