Career stage and publication in American academia
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7458/SPP20199014297 |
Resumo: | This paper first outlines a processual approach to social life and then applies that approach to the changing social structures of American academia. Substantively, it argues that transient demographic patterns in the early and mid twentieth century shaped our ideal picture of academia: small disciplines, expanding rapidly in the face of seemingly infinite student demand, meant young disciplines, a seller’s market for PhDs, and a lack of publication pressure. The end of demand expansion meant rapid aging, a buyer’s market for PhDs, publication pressure, excessive publication, decline of reading, and consequent disciplinary confusion. |
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Career stage and publication in American academiaEl estado de la carrera y la publicación en la academia norteamericanaStatut de carrière et publication à l’université américaineAs fases da carreira e a publicação na academia norte-americanaArtigosThis paper first outlines a processual approach to social life and then applies that approach to the changing social structures of American academia. Substantively, it argues that transient demographic patterns in the early and mid twentieth century shaped our ideal picture of academia: small disciplines, expanding rapidly in the face of seemingly infinite student demand, meant young disciplines, a seller’s market for PhDs, and a lack of publication pressure. The end of demand expansion meant rapid aging, a buyer’s market for PhDs, publication pressure, excessive publication, decline of reading, and consequent disciplinary confusion.En primer lugar, este artículo presenta, los rasgos de un abordaje procesual de la vida social y, en seguida, aplica ese abordaje a las estructuras sociales cambiantes de la academia americana. Se argumenta que a inicio y a mediados del siglo XX patrones demográficos transitorios moldearon nuestra imagen ideal de la academia: pequeñas disciplinas, expandiéndose rápidamente frente a la aparente infinita demanda por parte de los estudiantes, reflejaba disciplinas jóvenes, un mercado de vendedores de doctorados, y una falta de presión para la publicación. El fin de la expansión de esa búsqueda significó un envejecimiento rápido, un mercado de compradores de doctorados, la presión para la publicación, la publicación excesiva, el declive de la lectura, y la subsecuente confusión disciplinar.Cette article commence par présenter les contours d’une approche méthodologique de la vie sociale, puis il applique cette approche aux structures sociales en changement de l’université américaine. Les évolutions démographiques transitoires du début et du milieu du XXe siècle auraient façonné notre image idéale de l’université: petites disciplines, qui connaissent une expansion rapide face à l’apparente demande infinie de la part des étudiants, signifiait disciplines jeunes, un marché de vendeurs de doctorats et un manque de pression autour de la publication. La fin de l’expansion de cette demande a entraîné un vieillissement rapide, un marché d’acheteurs de doctorats, la pression autour de la publication, la publication excessive, le déclin de la lecture et la conséquente confusion disciplinaire.Este artigo apresenta primeiro os contornos de uma abordagem processual da vida social e, em seguida, aplica essa abordagem às estruturas sociais em mudança da academia americana. Argumenta-se que padrões demográficos transitórios no início e em meados do século XX moldaram a nossa imagem ideal da academia: pequenas disciplinas, expandindo-se rapidamente face à aparente infinita procura por parte dos estudantes, significava disciplinas jovens, um mercado de vendedores de doutoramentos, e uma falta de pressão para a publicação. O fim da expansão dessa procura significou um envelhecimento rápido, um mercado de compradores de doutoramentos, a pressão para a publicação, a publicação excessiva, o declínio da leitura, e a consequente confusão disciplinar.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2018-11-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP20199014297eng2182-79070873-6529Abbott, Andrewinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:31Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/14297Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:36.582951Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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