Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Diogo, José
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Mamede, José Henrique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278
Resumo: The systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.
id RCAP_199bdcc4f1d398c8a952ef4c29dec963
oai_identifier_str oai:ojs2.journals.uab.pt:article/278
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive SearchThe systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.O processo de revisão sistemática de literatura em investigação continua a apresentar-se como um processo com um elevado custo de recursos humanos e de tempo. Com vista em otimizar este processo pretende-se estudar a performance da ferramenta de pesquisa Cognitive Search da Microsoft que contem funcionalidades de inteligência artificial (IA). Neste trabalho foi implementada uma solução de pesquisa, i.e., parametrização do serviço de pesquisa, que produz uma classificação de relevância dos artigos científicos. Uma análise qualitativa aos artigos científicos foi efetuada para analisar a performance da solução de pesquisa e habilidades de inteligência artificial da ferramenta. O tema da revisão sistemática é “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.Universidade Aberta2022-12-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278Revista de Ciências da Computação; v. 17 (2022); 1-122182-18011646-633010.34627/rcc.v17i0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278/241Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Abertahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDiogo, JoséMamede, José Henrique2022-12-23T06:30:15Zoai:ojs2.journals.uab.pt:article/278Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:28:48.061861Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
title Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
spellingShingle Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
Diogo, José
title_short Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
title_full Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
title_fullStr Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
title_full_unstemmed Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
title_sort Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
author Diogo, José
author_facet Diogo, José
Mamede, José Henrique
author_role author
author2 Mamede, José Henrique
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Diogo, José
Mamede, José Henrique
description The systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-16
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278
https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278
url https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278
https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278/241
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Aberta
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Aberta
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Aberta
publisher.none.fl_str_mv Universidade Aberta
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Computação; v. 17 (2022); 1-12
2182-1801
1646-6330
10.34627/rcc.v17i0
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130745795510272