Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278 |
Resumo: | The systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”. |
id |
RCAP_199bdcc4f1d398c8a952ef4c29dec963 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.journals.uab.pt:article/278 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive SearchThe systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.O processo de revisão sistemática de literatura em investigação continua a apresentar-se como um processo com um elevado custo de recursos humanos e de tempo. Com vista em otimizar este processo pretende-se estudar a performance da ferramenta de pesquisa Cognitive Search da Microsoft que contem funcionalidades de inteligência artificial (IA). Neste trabalho foi implementada uma solução de pesquisa, i.e., parametrização do serviço de pesquisa, que produz uma classificação de relevância dos artigos científicos. Uma análise qualitativa aos artigos científicos foi efetuada para analisar a performance da solução de pesquisa e habilidades de inteligência artificial da ferramenta. O tema da revisão sistemática é “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”.Universidade Aberta2022-12-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278Revista de Ciências da Computação; v. 17 (2022); 1-122182-18011646-633010.34627/rcc.v17i0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278/241Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Abertahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDiogo, JoséMamede, José Henrique2022-12-23T06:30:15Zoai:ojs2.journals.uab.pt:article/278Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:28:48.061861Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
title |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
spellingShingle |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search Diogo, José |
title_short |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
title_full |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
title_fullStr |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
title_full_unstemmed |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
title_sort |
Pesquisa de Conceitos em Microsoft Cognitive Search |
author |
Diogo, José |
author_facet |
Diogo, José Mamede, José Henrique |
author_role |
author |
author2 |
Mamede, José Henrique |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Diogo, José Mamede, José Henrique |
description |
The systematic review process of research literature continues to be a very time and human resource expensive process. With the objective of optimizing this process we intend to study the performance of Microsoft Cognitive Search service which contains artificial intelligence capabilities. In this work the search service tool was configured and parameterized (search solution) to produce a classification ranking of the research articles. These were manually analysed to infer on the performance of the search solution. The topic of the systematic review is “how is artificial intelligence (AI) being used in Higher Education (HE) today, involving tree dimensions: learning with AI, learning about AI and learning for AI”. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-16 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278 https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278 |
url |
https://doi.org/10.34627/rcc.v17i0.278 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278 https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/278/241 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Aberta http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 Universidade Aberta http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Aberta |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Aberta |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Computação; v. 17 (2022); 1-12 2182-1801 1646-6330 10.34627/rcc.v17i0 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130745795510272 |