Study on the semantic associations to Novo Banco as a brand name

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Mariana Vieira
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Roberto, Maria Teresa, Fortes, Nuno Miguel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7973
Resumo: This article aims to study the semantic associations attributed to the branding of Novo Banco from data collected during the research for a masters thesis addressing the effectiveness of the visual identity of this new banking institution. In this research we used concepts from various fields, including semantics, which played a decisive role in the analysis of results. To this end, this article highlights the contribution of semantics, especially exploring the concept of associated meaning. The Novo Banco arose from the application of resolution measures to the Banco Espírito Santo, following the crisis in this Bank; a process fostering strong emotional charge in the turbulent economic context in which these events took place. Some of the consequences of this process are yet unresolved. In order to better understand this emotional component, the semantic associations attributed to the brand were studied as constituents of associated meaning. In this way we were able to glean the attitudes and feelings the respondents have towards the Novo Banco brand.
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spelling Study on the semantic associations to Novo Banco as a brand nameEstudo sobre associações semânticas à marca Novo BancoThis article aims to study the semantic associations attributed to the branding of Novo Banco from data collected during the research for a masters thesis addressing the effectiveness of the visual identity of this new banking institution. In this research we used concepts from various fields, including semantics, which played a decisive role in the analysis of results. To this end, this article highlights the contribution of semantics, especially exploring the concept of associated meaning. The Novo Banco arose from the application of resolution measures to the Banco Espírito Santo, following the crisis in this Bank; a process fostering strong emotional charge in the turbulent economic context in which these events took place. Some of the consequences of this process are yet unresolved. In order to better understand this emotional component, the semantic associations attributed to the brand were studied as constituents of associated meaning. In this way we were able to glean the attitudes and feelings the respondents have towards the Novo Banco brand.Este artigo tem como objetivo estudar as associações semânticas à marca Novo Banco, a partir de dados recolhidos para o desenvolvimento de uma dissertação de mestrado dirigida à eficácia da identidade visual do Novo. Nesta investigação foram utilizados conceitos de várias áreas científicas, incluindo a semântica, que teve um papel decisivo na análise de resultados.Neste sentido, o presente artigo realça o contributo da semântica, explorando sobretudo o conceito de significado associado. O Novo Banco surgiu da aplicação da medida de resolução ao Banco Espírito Santo, na sequência da crise no Banco Espírito Santo, cujas consequências, algumas delas ainda sem resolução, revestem todo o contexto com uma forte carga emotiva. De forma a melhor compreender esta componente emocional estudaram-se, então, as associações semânticas à marca com foco no significado afetivo (parte do significado associado), que reflete as atitudes e sentimentos do emissor relativamente a dado assunto.UA Editora2015-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7973https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7973RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 149-169RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; Núm. 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 149-169RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 149-169RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; n.º 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 149-1692183-46950870-1547reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7973https://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7973/5687Martins, Mariana VieiraRoberto, Maria TeresaFortes, Nuno Miguelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-26T09:46:39Zoai:proa.ua.pt:article/7973Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:56:07.237400Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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