Sairmais.com, a new web 2.0 portal for tourism information with a recommender system
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12421 |
Resumo: | One of the largest problems in using the Internet is the excess of information and the lack of personalization.These are particularly acute problems in tourism planning and booking. The Web 2.0, or social web, has the capability to solve these difficulties by filtering the information trough a network of trustful connections managed by the user. In this work we will present a Web 2.0 portal for tourism, developed upon this personalization concept where the user is the centrepiece. Information is filtered through a social network of recommendations. The recommendation system implemented at sairmais.com is explained. |
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Sairmais.com, a new web 2.0 portal for tourism information with a recommender systemOne of the largest problems in using the Internet is the excess of information and the lack of personalization.These are particularly acute problems in tourism planning and booking. The Web 2.0, or social web, has the capability to solve these difficulties by filtering the information trough a network of trustful connections managed by the user. In this work we will present a Web 2.0 portal for tourism, developed upon this personalization concept where the user is the centrepiece. Information is filtered through a social network of recommendations. The recommendation system implemented at sairmais.com is explained.Um dos maiores problemas da Internet é o excesso de informação e a falta de personalização. Estes problemas são particularmente graves no sector do turismo e das reservas online. A Web 2.0, ou Web social, tem a capacidade de resolver estas dificuldades através da filtragem da informação numa rede de conexões fiáveis centradas no utilizador. Neste trabalho apresentamos um portal Web 2.0 para o turismo desenvolvido com base neste conceito de personalização onde o utilizador desempenha um papel decisivo. Toda a informação é filtrada através de uma rede social de recomendações. Finalmente é explicado o sistema de recomendação implementado no sairmais.com.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2010-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12421oai:proa.ua.pt:article/12421Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 13/14 (2010); 895-904Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 13/14 (2010); 895-9042182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12421https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12421https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12421/8199https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessVieira, ArmandoLavos, Rita2022-09-26T10:57:01Zoai:proa.ua.pt:article/12421Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:43.771706Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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