Reputation, market and territory: the case of architects

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges, Vera
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7458/SPP2014743201
Resumo: This article offers some theoretical/empirical contributions to a preliminary discussion on the triad “reputation, market and territory”. It assesses the effects that reputation has on architects’ individual trajectories and the mechanisms involved in that process. The author seeks seek to show the extent to which “small forces”, collaborative networks and the specificity of published or built architectural works expand, or change reputational phenomena. She uses biographical interviews of architects to illustrate the variety of processes that play a part when individual reputations in the market for architectural services are analysed.
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spelling Reputation, market and territory: the case of architectsReputación, mercado y territorio: el caso de los arquitectosRéputation, marché et territoire: le cas des architectesReputação, mercado e território: o caso dos arquitetosArtigosThis article offers some theoretical/empirical contributions to a preliminary discussion on the triad “reputation, market and territory”. It assesses the effects that reputation has on architects’ individual trajectories and the mechanisms involved in that process. The author seeks seek to show the extent to which “small forces”, collaborative networks and the specificity of published or built architectural works expand, or change reputational phenomena. She uses biographical interviews of architects to illustrate the variety of processes that play a part when individual reputations in the market for architectural services are analysed.En este artículo se presentan algunas contribuciones teórico-empíricas para una discusión preliminar en torno a la tríada “reputación, mercado y territorio”. Para llevarlo a cabo se evalúan los mecanismos y los efectos de la reputación en las trayectorias individuales de carrera de los arquitectos. Se procura mostrar hasta qué punto las “pequeñas fuerzas”, las redes de colaboración y la especificidad de la obra arquitectónica publicada o construida amplían, sustentan o alteran los fenómenos de la reputación. Se utilizan entrevistas biográficas a arquitectos para ilustrar la variedad de procesos que entran en juego cuando se analiza la reputación de los individuos en el mercado de trabajo.Cet article présente quelques contributions théoriques et empiriques à un débat préliminaire autour du trinôme “ réputation, marché et territoire ”. Il évalue les mécanismes et les effets de la réputation sur les parcours individuels du métier d’architecte, afin de montrer à quel point les “ petites forces ”, les réseaux de collaboration et la spécificité de l’œuvre architecturale publiée ou construite amplifient, soutiennent ou modifient les phénomènes réputationnels. Des entretiens biographiques avec des architectes sont utilisés pour illustrer la multitude de processus qui entrent en jeu lorsqu’il s’agit d’analyser la réputation des individus sur le marché du travailNeste artigo apresentam-se alguns contributos teórico-empíricos para uma discussão preliminar em torno da tríade “reputação, mercado e território”. Para o fazer avaliam-se os mecanismos e os efeitos da reputação nas trajetórias individuais de carreira dos arquitetos. Procura-se mostrar até que ponto as “pequenas forças”, as redes de colaboração e a especificidade da obra arquitetónica publicada ou construída ampliam, sustentam ou alteram os fenómenos reputacionais. Utilizam-se entrevistas biográficas, realizadas junto de arquitetos, para ilustrar a variedade de processos que entram em jogo quando se analisa a reputação dos indivíduos no mercado de trabalho.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2013-11-22info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2014743201eng2182-79070873-6529Borges, Verainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:24Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/3201Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:27.141844Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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