Volume rendering based on oblique projections

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pauwels, Hubert W. J. Borst
Data de Publicação: 1995
Outros Autores: Mealha, Óscar, Santos, Beatriz Sousa, Nunes, José M. R.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977
Resumo: This paper introduces a new method for visualizationof voxel represented data based on oblique projections. Instead of the traditional approach in which objects are rotatedand then orthogonally projected, we investigated the possibilityof using oblique projections to view an object under multipledifferent viewing positions with a speed advantage. Weprove that oblique projections will lead to the same surfacethat is rendered when an object is rotated in 3-D space aboutZ- and X- axes followed by orthogonal projection. Moroever,when desired, the oblique distortion of the surface can be removed by a geometrical transformation of the final image. We will indicate how we can determine and exploit specific oblique projections with the property of mapping vertices of voxels exclusively on discrete coordinates in order to obtain very accurate rendering of surfaces.
id RCAP_2167b29947673b3b979e85967042e308
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/19977
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Volume rendering based on oblique projectionsThis paper introduces a new method for visualizationof voxel represented data based on oblique projections. Instead of the traditional approach in which objects are rotatedand then orthogonally projected, we investigated the possibilityof using oblique projections to view an object under multipledifferent viewing positions with a speed advantage. Weprove that oblique projections will lead to the same surfacethat is rendered when an object is rotated in 3-D space aboutZ- and X- axes followed by orthogonal projection. Moroever,when desired, the oblique distortion of the surface can be removed by a geometrical transformation of the final image. We will indicate how we can determine and exploit specific oblique projections with the property of mapping vertices of voxels exclusively on discrete coordinates in order to obtain very accurate rendering of surfaces.Este artigo introduz um método novo para visualizar dados representados por voxels utilizando projecções oblíquas. Em vez da abordagem tradicional em que os objectos são rodados e depois  rtogonalmente projectados, investigamos a possibilidade de usar projecções oblíquas para visualizar um objecto de vários pontos do espaço com ganhos significativos em velocidade de cálculo. Provamos que projecções oblíquas conduzem a uma superfície igual à que é gerada quando o objecto 6 rodado no espaço 3-D em torno dos eixos Z- e X- seguido de projecção ortogonal. Quando desejado a distorção da superfície pode ser retirada com uma transformação geométrica sobre a imagem final. Indicamos como determinamos e exploramos projecções oblíquas específicas com a propriedade de projectar os vertices dos voxels exclusivamente em coordenadas discretas de forma a obter uma representação precisa da superfície.UA Editora1995-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977oai:proa.ua.pt:article/19977Eletrónica e Telecomunicações; Vol 1 No 4 (1995); 299-305Eletrónica e Telecomunicações; vol. 1 n.º 4 (1995); 299-3052182-97721645-0493reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977/14499https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessPauwels, Hubert W. J. BorstMealha, ÓscarSantos, Beatriz SousaNunes, José M. R.2022-09-26T11:00:47Zoai:proa.ua.pt:article/19977Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:08:53.151978Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Volume rendering based on oblique projections
title Volume rendering based on oblique projections
spellingShingle Volume rendering based on oblique projections
Pauwels, Hubert W. J. Borst
title_short Volume rendering based on oblique projections
title_full Volume rendering based on oblique projections
title_fullStr Volume rendering based on oblique projections
title_full_unstemmed Volume rendering based on oblique projections
title_sort Volume rendering based on oblique projections
author Pauwels, Hubert W. J. Borst
author_facet Pauwels, Hubert W. J. Borst
Mealha, Óscar
Santos, Beatriz Sousa
Nunes, José M. R.
author_role author
author2 Mealha, Óscar
Santos, Beatriz Sousa
Nunes, José M. R.
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pauwels, Hubert W. J. Borst
Mealha, Óscar
Santos, Beatriz Sousa
Nunes, José M. R.
description This paper introduces a new method for visualizationof voxel represented data based on oblique projections. Instead of the traditional approach in which objects are rotatedand then orthogonally projected, we investigated the possibilityof using oblique projections to view an object under multipledifferent viewing positions with a speed advantage. Weprove that oblique projections will lead to the same surfacethat is rendered when an object is rotated in 3-D space aboutZ- and X- axes followed by orthogonal projection. Moroever,when desired, the oblique distortion of the surface can be removed by a geometrical transformation of the final image. We will indicate how we can determine and exploit specific oblique projections with the property of mapping vertices of voxels exclusively on discrete coordinates in order to obtain very accurate rendering of surfaces.
publishDate 1995
dc.date.none.fl_str_mv 1995-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977
oai:proa.ua.pt:article/19977
url https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977
identifier_str_mv oai:proa.ua.pt:article/19977
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/19977/14499
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UA Editora
publisher.none.fl_str_mv UA Editora
dc.source.none.fl_str_mv Eletrónica e Telecomunicações; Vol 1 No 4 (1995); 299-305
Eletrónica e Telecomunicações; vol. 1 n.º 4 (1995); 299-305
2182-9772
1645-0493
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130546012422144