Equity valuation of the Coca-Cola company
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/35772 |
Resumo: | This dissertation has taken the perspective of an Investment Bank with the purpose of valu- ing the equity of The Coca-Cola Company, one of the leading companies in the non-alcohol beverage industry and one of the most recognised brands in the world. Several methods and articles from prestigious authors are discussed to end up with the most accurate result. The valuation is carried through using a discounted cash flow model of the Company’s free cash flow to firm. To challenge or strengthen the result of the discounted cash flow valuation, it is accompanied by a relative valuation model using multiples. The multiples are based on Coca-Cola’s top competitors, as well as companies with similar characteristics.The result of the valuation is a fair price of $53.82 and a HOLD recommendation. Lastly, the result is compared to the valuation done by Barclays, an internationally recog- nised investment bank. The result ends up being below the recommendation of the investment bank. Potential explanations being different assumptions of growth rates in revenues. |
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Equity valuation of the Coca-Cola companyDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis dissertation has taken the perspective of an Investment Bank with the purpose of valu- ing the equity of The Coca-Cola Company, one of the leading companies in the non-alcohol beverage industry and one of the most recognised brands in the world. Several methods and articles from prestigious authors are discussed to end up with the most accurate result. The valuation is carried through using a discounted cash flow model of the Company’s free cash flow to firm. To challenge or strengthen the result of the discounted cash flow valuation, it is accompanied by a relative valuation model using multiples. The multiples are based on Coca-Cola’s top competitors, as well as companies with similar characteristics.The result of the valuation is a fair price of $53.82 and a HOLD recommendation. Lastly, the result is compared to the valuation done by Barclays, an internationally recog- nised investment bank. The result ends up being below the recommendation of the investment bank. Potential explanations being different assumptions of growth rates in revenues.Esta dissertação adota a perspectiva de um banco de investimento com o propósito de avaliar o capital da Coca-Cola, uma das empresas líderes na indústria global de bebidas não alcoólicas e uma das marcas mais reconhecidas no mundo. Diversos métodos e artigos escritos por autores de prestígio são discutidos ao longo da dissertação para o alcance de um resultado mais preciso. A avaliação da empresa foi realizada através de um modelo de fluxo de caixa descontado do fluxo de caixa livre da Coca Cola. Para desafiar ou fortalecer o resultado da avaliação do fluxo de caixa descontado, ela é acompanhada por um modelo de avaliação relativa usando múltiplos. Os múltiplos são baseados nos principais concorrentes da Coca-Cola, bem como em empresas com características semelhantes. O resultado da avaliação é um preço justo de $53,82 e uma recomendação HOLD. Por fim, o resultado é comparado com a avaliação feita pelo Barclays, um banco de investimento reconhecido internacionalmente. O resultado acaba ficando abaixo da recomendação do banco de investimento. As possíveis explicações são diferentes premissas das taxas de cresci- mento das receitas.Assunção, António Borges deMartins, José Carlos TudelaVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaLorentzen, Tomas Mikal2021-11-03T11:01:07Z2021-06-302021-052021-06-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/35772TID:202751627enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:41:18Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/35772Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:29:03.282290Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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