Marketing social e infeção por VIH/SIDA nas pessoas com mais de 50 anos
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2012.231 |
Resumo: | The Social Marketing aims to change behaviors, encourage social awareness in each individual, forcing the adoption of new habits that are important for the person and society. Their growth becomes larger and even more significant, The higher the concern with social problems, such as infection by the HIV / AIDS. This is one of the issues that most concern today's society, not only by the proportions that has taken over time, with increased morbidity, but also by all the economic and social costs generated by it. Recent studies show an exponential increase of this syndrome in the population over 50 years, and social marketing could be used as a strategy to resolve this. The current research aimed to discuss and obtain information on the relationship of the two components addressed, Social Marketing and HIV infection / AIDS, in common with citizens over 50 years, having come to the conclusion that risk behaviors are higher the expected, and the health education, disease awareness and changing behaviors and attitudes are the most effective tools for monitoring, managing them easily through social marketing. |
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Marketing social e infeção por VIH/SIDA nas pessoas com mais de 50 anosThe Social Marketing aims to change behaviors, encourage social awareness in each individual, forcing the adoption of new habits that are important for the person and society. Their growth becomes larger and even more significant, The higher the concern with social problems, such as infection by the HIV / AIDS. This is one of the issues that most concern today's society, not only by the proportions that has taken over time, with increased morbidity, but also by all the economic and social costs generated by it. Recent studies show an exponential increase of this syndrome in the population over 50 years, and social marketing could be used as a strategy to resolve this. The current research aimed to discuss and obtain information on the relationship of the two components addressed, Social Marketing and HIV infection / AIDS, in common with citizens over 50 years, having come to the conclusion that risk behaviors are higher the expected, and the health education, disease awareness and changing behaviors and attitudes are the most effective tools for monitoring, managing them easily through social marketing.O Marketing Social tem como finalidade a mudança de comportamentos, o estimular da consciência social em cada indivíduo, obrigando à adoção de novos hábitos, importantes para a pessoa e para a sociedade. O seu crescimento torna-se maior e tão mais importante, quanto maior é a preocupação com os problemas sociais, como é o caso da infeção por VIH/SIDA. Este é um dos temas que mais preocupa a sociedade atual, não só pelas proporções que tem tomado ao longo do tempo, com o aumento da morbilidade, mas também por todos os custos económicos e socias gerados por ela. Estudos recentes revelam um aumento exponencial desta síndrome na população com mais de 50 anos, podendo, o marketing social, ser utilizado como estratégia para dirimir este facto. A investigação em curso teve como objetivo principal discutir e obter informação sobre a relação das duas componentes abordadas, o Marketing Social e a infeção por VIH/SIDA, nos cidadãos comuns com mais de 50 anos, tendo chegado à conclusão que os comportamentos de risco são superiores ao expectável, sendo a educação para a saúde, a consciencialização da doença e a mudança de comportamentos e atitudes as ferramentas mais eficazes para o seu controlo, conseguindo-as facilmente através do marketing social.Universidade Católica Portuguesa2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2012.231oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/231Gestão e Desenvolvimento; No 20 (2012); 53-64Gestão e Desenvolvimento; n. 20 (2012); 53-642184-56380872-556X10.7559/gestaoedesenvolvimento.2012.20reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/231https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2012.231https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/231/218Direitos de Autor (c) 2012 Ana Isabel de Almeida Ribeiro, Rui Martins, Paulo Almeida Pereirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Ana Isabel de AlmeidaMartins, RuiPereira, Paulo Almeida2022-09-23T15:47:13Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/231Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:04:32.685970Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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