Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10773/17132 |
Resumo: | The purpose of this Report is to provide with an overview of the activities developed throughout my placement in the company Market Access. After a brief presentation of the company, I shall describe the tasks I performed for the duration of this six-month placement, which will reflect the way in which they contributed towards the broadening of my training within my Masters in Languages and Business Relations, and also my personal and professional development. This report also contains a description of the project I developed for and during this placement, as well as its corresponding theoretical-methodological approach. This project was developed in order to update and homogenise the company’s brand image. After performing a brief literature review in what concerns this particular field, I will explain what this project consists of and in what way did it make a contribution towards the company’s external image, as well as my own professional growth. In closing remarks, I shall carry out a final assessment of this practical training in the context of the Master's curriculum. |
id |
RCAP_2239527cc298292f9ebb69918ae316ec |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ria.ua.pt:10773/17132 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market AccessLínguas e relações empresariaisImagem de marcaComunicação de marketingInternacionalização de empresasThe purpose of this Report is to provide with an overview of the activities developed throughout my placement in the company Market Access. After a brief presentation of the company, I shall describe the tasks I performed for the duration of this six-month placement, which will reflect the way in which they contributed towards the broadening of my training within my Masters in Languages and Business Relations, and also my personal and professional development. This report also contains a description of the project I developed for and during this placement, as well as its corresponding theoretical-methodological approach. This project was developed in order to update and homogenise the company’s brand image. After performing a brief literature review in what concerns this particular field, I will explain what this project consists of and in what way did it make a contribution towards the company’s external image, as well as my own professional growth. In closing remarks, I shall carry out a final assessment of this practical training in the context of the Master's curriculum.O presente Relatório de Estágio tem por objetivo fornecer uma visão geral das atividades realizadas ao longo do Estágio na empresa Market Access. Após uma breve apresentação da entidade de acolhimento, descrevo, de forma crítica e teoricamente sustentada, as atividades que desenvolvi ao longo dos seis meses de Estágio, refletindo em que medida estas contribuíram para um aprofundamento dos saberes e das competências obtidas no âmbito do Mestrado em Línguas e Relações Empresariais. Este Relatório inclui ainda a descrição de um projeto realizado no âmbito do Estágio e respetiva discussão teórico-metodológica. Trata-se de um projeto desenvolvido em torno da homogeneização e atualização da imagem da marca da empresa. Após uma revisão do estado atual da investigação teórica e prática afeta a esta área, é explicitado o projeto desenvolvido e discutido em que medida é que este contribuiu não só para melhorar a imagem externa da empresa, mas também para o desenvolvimento das minhas próprias competências nesta área. Nas considerações finais, procederei a um balanço final deste tirocínio no contexto do plano curricular do Mestrado em apreço.Universidade de Aveiro2017-04-03T17:49:02Z2016-01-01T00:00:00Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10773/17132TID:201576538porSantos, Heloísa Gaspar dosinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-22T11:32:47Zoai:ria.ua.pt:10773/17132Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T02:52:20.764439Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
title |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
spellingShingle |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access Santos, Heloísa Gaspar dos Línguas e relações empresariais Imagem de marca Comunicação de marketing Internacionalização de empresas |
title_short |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
title_full |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
title_fullStr |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
title_full_unstemmed |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
title_sort |
Comunicação, marketing e imagem de marca: relatório de estágio na Market Access |
author |
Santos, Heloísa Gaspar dos |
author_facet |
Santos, Heloísa Gaspar dos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Heloísa Gaspar dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Línguas e relações empresariais Imagem de marca Comunicação de marketing Internacionalização de empresas |
topic |
Línguas e relações empresariais Imagem de marca Comunicação de marketing Internacionalização de empresas |
description |
The purpose of this Report is to provide with an overview of the activities developed throughout my placement in the company Market Access. After a brief presentation of the company, I shall describe the tasks I performed for the duration of this six-month placement, which will reflect the way in which they contributed towards the broadening of my training within my Masters in Languages and Business Relations, and also my personal and professional development. This report also contains a description of the project I developed for and during this placement, as well as its corresponding theoretical-methodological approach. This project was developed in order to update and homogenise the company’s brand image. After performing a brief literature review in what concerns this particular field, I will explain what this project consists of and in what way did it make a contribution towards the company’s external image, as well as my own professional growth. In closing remarks, I shall carry out a final assessment of this practical training in the context of the Master's curriculum. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01-01T00:00:00Z 2016 2017-04-03T17:49:02Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10773/17132 TID:201576538 |
url |
http://hdl.handle.net/10773/17132 |
identifier_str_mv |
TID:201576538 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137573664194560 |