Das desmedidas dos templos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/28356 |
Resumo: | The study comes to art and education crossings as intervention in school. Reflects on the artistic work as an instructive process from conducted production in partnership with a Brazilian public school, around fundamental concepts such as space and body in collective creation. Indicates the artistic practice as a main element for the production of knowledge and experience |
id |
RCAP_22e2584b0df197c702bef979212184f2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/28356 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Das desmedidas dos templosInfinities of the templesEducação artísticaCorpo - ArteEspaçoCriação artísticaProcesso criativoPerformance art - BrasilTeoria da arteThe study comes to art and education crossings as intervention in school. Reflects on the artistic work as an instructive process from conducted production in partnership with a Brazilian public school, around fundamental concepts such as space and body in collective creation. Indicates the artistic practice as a main element for the production of knowledge and experienceUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de Lisboaarvalho, Fabrício da Silva TeixeiraOliveira, Bruna Tostes de2017-07-13T17:52:16Z2016-092016-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/28356porIn: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2016. - Vol. 4, nº3 (Set./Dez. 2016), p. 147-158info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:20:05Zoai:repositorio.ul.pt:10451/28356Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:44:36.819149Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Das desmedidas dos templos Infinities of the temples |
title |
Das desmedidas dos templos |
spellingShingle |
Das desmedidas dos templos arvalho, Fabrício da Silva Teixeira Educação artística Corpo - Arte Espaço Criação artística Processo criativo Performance art - Brasil Teoria da arte |
title_short |
Das desmedidas dos templos |
title_full |
Das desmedidas dos templos |
title_fullStr |
Das desmedidas dos templos |
title_full_unstemmed |
Das desmedidas dos templos |
title_sort |
Das desmedidas dos templos |
author |
arvalho, Fabrício da Silva Teixeira |
author_facet |
arvalho, Fabrício da Silva Teixeira Oliveira, Bruna Tostes de |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Bruna Tostes de |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
arvalho, Fabrício da Silva Teixeira Oliveira, Bruna Tostes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação artística Corpo - Arte Espaço Criação artística Processo criativo Performance art - Brasil Teoria da arte |
topic |
Educação artística Corpo - Arte Espaço Criação artística Processo criativo Performance art - Brasil Teoria da arte |
description |
The study comes to art and education crossings as intervention in school. Reflects on the artistic work as an instructive process from conducted production in partnership with a Brazilian public school, around fundamental concepts such as space and body in collective creation. Indicates the artistic practice as a main element for the production of knowledge and experience |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09 2016-09-01T00:00:00Z 2017-07-13T17:52:16Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/28356 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/28356 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima: práticas artísticas no ensino básico e secundário. - Lisboa, 2016. - Vol. 4, nº3 (Set./Dez. 2016), p. 147-158 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134367304384512 |