Database marketing: client databases

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carreira, Luís
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35
Resumo: In this work we intend to extract information from the database of customers using two metrics, RM (Recency/Monetary value) and the individual LTV (Life Time Value). We make a comparison between the individual LTV and the RM to aid in decision making. The processing and data preparation are carried out in Access SQL forcing the creation of multiple queries. The development of an attractive interface in Excel and the combination of the entire system was possible thanks to Visual Basic. The end result is a Decision Support System where the user needs no knowledge of statistics or of Microsoft Office – it's only necessary to launch the application, make simple selections and analyze the displayed results.
id RCAP_242ec150c08da5b9047e6447af57faf7
oai_identifier_str oai:ojs2.journals.uab.pt:article/35
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Database marketing: client databasesDatabase Marketing: Bases de Dados de ClientesIn this work we intend to extract information from the database of customers using two metrics, RM (Recency/Monetary value) and the individual LTV (Life Time Value). We make a comparison between the individual LTV and the RM to aid in decision making. The processing and data preparation are carried out in Access SQL forcing the creation of multiple queries. The development of an attractive interface in Excel and the combination of the entire system was possible thanks to Visual Basic. The end result is a Decision Support System where the user needs no knowledge of statistics or of Microsoft Office – it's only necessary to launch the application, make simple selections and analyze the displayed results.Neste trabalho pretende-se extrair informação de base de dados de clientes recorrendo a duas métricas, o RM (Recentidade/valor Monetário) e o LTV ("Life Time Value") individual. Faz-se a comparação entre o LTV individual e o RM, para auxiliar na tomada de decisões. O tratamento e a preparação dos dados em Access são efectuados em SQL obrigando à criação de várias consultas. O desenvolvimento de uma "interface" atraente em Excel e a conjugação de todo o sistema foi possível graças ao código Visual Basic. O resultado final é um Sistema de Apoio à Decisão onde o utilizador não necessita de ter conhecimentos de estatística nem de Microsoft Office – basta iniciar o aplicativo, fazer selecções simples e analisar os resultados exibidos.Universidade Aberta2018-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35oai:ojs2.journals.uab.pt:article/35Revista de Ciências da Computação; v. 6 (2011)2182-18011646-633010.34627/rcc.v6i0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35/27Direitos de Autor (c) 2012 Universidade Abertahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarreira, Luís2022-10-25T11:31:50Zoai:ojs2.journals.uab.pt:article/35Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:13:57.903004Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Database marketing: client databases
Database Marketing: Bases de Dados de Clientes
title Database marketing: client databases
spellingShingle Database marketing: client databases
Carreira, Luís
title_short Database marketing: client databases
title_full Database marketing: client databases
title_fullStr Database marketing: client databases
title_full_unstemmed Database marketing: client databases
title_sort Database marketing: client databases
author Carreira, Luís
author_facet Carreira, Luís
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carreira, Luís
description In this work we intend to extract information from the database of customers using two metrics, RM (Recency/Monetary value) and the individual LTV (Life Time Value). We make a comparison between the individual LTV and the RM to aid in decision making. The processing and data preparation are carried out in Access SQL forcing the creation of multiple queries. The development of an attractive interface in Excel and the combination of the entire system was possible thanks to Visual Basic. The end result is a Decision Support System where the user needs no knowledge of statistics or of Microsoft Office – it's only necessary to launch the application, make simple selections and analyze the displayed results.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35
oai:ojs2.journals.uab.pt:article/35
url https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35
identifier_str_mv oai:ojs2.journals.uab.pt:article/35
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35
https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35
https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35/27
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Universidade Aberta
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Universidade Aberta
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Aberta
publisher.none.fl_str_mv Universidade Aberta
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Computação; v. 6 (2011)
2182-1801
1646-6330
10.34627/rcc.v6i0
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130592884817920