Database marketing: client databases
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35 |
Resumo: | In this work we intend to extract information from the database of customers using two metrics, RM (Recency/Monetary value) and the individual LTV (Life Time Value). We make a comparison between the individual LTV and the RM to aid in decision making. The processing and data preparation are carried out in Access SQL forcing the creation of multiple queries. The development of an attractive interface in Excel and the combination of the entire system was possible thanks to Visual Basic. The end result is a Decision Support System where the user needs no knowledge of statistics or of Microsoft Office – it's only necessary to launch the application, make simple selections and analyze the displayed results. |
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Database marketing: client databasesDatabase Marketing: Bases de Dados de ClientesIn this work we intend to extract information from the database of customers using two metrics, RM (Recency/Monetary value) and the individual LTV (Life Time Value). We make a comparison between the individual LTV and the RM to aid in decision making. The processing and data preparation are carried out in Access SQL forcing the creation of multiple queries. The development of an attractive interface in Excel and the combination of the entire system was possible thanks to Visual Basic. The end result is a Decision Support System where the user needs no knowledge of statistics or of Microsoft Office – it's only necessary to launch the application, make simple selections and analyze the displayed results.Neste trabalho pretende-se extrair informação de base de dados de clientes recorrendo a duas métricas, o RM (Recentidade/valor Monetário) e o LTV ("Life Time Value") individual. Faz-se a comparação entre o LTV individual e o RM, para auxiliar na tomada de decisões. O tratamento e a preparação dos dados em Access são efectuados em SQL obrigando à criação de várias consultas. O desenvolvimento de uma "interface" atraente em Excel e a conjugação de todo o sistema foi possível graças ao código Visual Basic. O resultado final é um Sistema de Apoio à Decisão onde o utilizador não necessita de ter conhecimentos de estatística nem de Microsoft Office – basta iniciar o aplicativo, fazer selecções simples e analisar os resultados exibidos.Universidade Aberta2018-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35oai:ojs2.journals.uab.pt:article/35Revista de Ciências da Computação; v. 6 (2011)2182-18011646-633010.34627/rcc.v6i0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35https://doi.org/10.34627/rcc.v6i0.35https://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/35/27Direitos de Autor (c) 2012 Universidade Abertahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarreira, Luís2022-10-25T11:31:50Zoai:ojs2.journals.uab.pt:article/35Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:13:57.903004Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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