A interpretação e animação ambiental como estratégias dos zoos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i13/14.13647 |
Resumo: | The present work resulted from the knowledge acquired when directing the environmental educationdepartment of a zoo. To design a strategic educational proposal, we would have to begin from the knowledge of thevisitors’ profile. For this reason we carried a total of eighty five surveys based on a method of sampling by convenience.This did not provided us with the possibility of concluding beyond the inquired population, but gave us the conditions tounderstand the visitors’ necessities and to conclude about possible solutions to the educational department, by organizingpriority activities of interpretation and environmental animation. |
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A interpretação e animação ambiental como estratégias dos zoosThe present work resulted from the knowledge acquired when directing the environmental educationdepartment of a zoo. To design a strategic educational proposal, we would have to begin from the knowledge of thevisitors’ profile. For this reason we carried a total of eighty five surveys based on a method of sampling by convenience.This did not provided us with the possibility of concluding beyond the inquired population, but gave us the conditions tounderstand the visitors’ necessities and to conclude about possible solutions to the educational department, by organizingpriority activities of interpretation and environmental animation. O presente trabalho resultou da vivência experimentada enquanto responsável pelo departamento deeducação ambiental de um zoo. Para realizarmos uma proposta estratégica educativa teríamos que partir do conhecimentoque temos daqueles que são os visitantes do empreendimento. Nesse sentido, realizámos um total de oitenta e cincoinquéritos baseados num método e amostragem por conveniência. O que não nos permitiu retirar conclusões ouextrapolações para além da população inquirida, mas deu-nos condições para evidenciar necessidades sentidas e possíveissoluções ao nível do departamento educativo do referido empreendimento, nomeadamente na escolha de actividades deinterpretação e animação ambiental. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2010-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i13/14.13647oai:proa.ua.pt:article/13647Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 13/14 (2010); 313-325Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 13/14 (2010); 313-3252182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13647https://doi.org/10.34624/rtd.v1i13/14.13647https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13647/9159https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessValente, Maria RitaFerreira, Ana Maria2022-09-26T10:57:24Zoai:proa.ua.pt:article/13647Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:02.699910Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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