A metodologia Delphi aplicada ao desenvolvimento do Turismo de Negócios e à criação de um Convention and Visitors Bureau no Centro Litoral de Portugal
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13287 |
Resumo: | Business Tourism has a significant weight in the global tourism revenue. It corresponds to a segment with great potential for development and it should be viewed not only as another product of a tourism destination, but also as a key product and promoter of other tourism products. Organizational structures called Convention & Visitors Bureaux (CVB) play a key role in the promotion and projection of the territory as a business tourism destination. One of its purposes is the organization and promotion of accommodation and meeting venues (and other events) that exist in the territory where they are located and also leisure and entertainment activities. The purpose of this paper is to present the perspetive of a panel of experts (Delphi panel) on the main strategies concerning the development of Business Tourism in the central coast of Portugal and the creation of a CVB in this territory. |
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A metodologia Delphi aplicada ao desenvolvimento do Turismo de Negócios e à criação de um Convention and Visitors Bureau no Centro Litoral de PortugalBusiness Tourism has a significant weight in the global tourism revenue. It corresponds to a segment with great potential for development and it should be viewed not only as another product of a tourism destination, but also as a key product and promoter of other tourism products. Organizational structures called Convention & Visitors Bureaux (CVB) play a key role in the promotion and projection of the territory as a business tourism destination. One of its purposes is the organization and promotion of accommodation and meeting venues (and other events) that exist in the territory where they are located and also leisure and entertainment activities. The purpose of this paper is to present the perspetive of a panel of experts (Delphi panel) on the main strategies concerning the development of Business Tourism in the central coast of Portugal and the creation of a CVB in this territory. O Turismo de Negócios representa um peso significativo nas receitas globais do Turismo, corresponde a um segmento com grande potencial de desenvolvimento e deverá ser encarado não só como mais um produto de um destino turístico, mas também como produto chave e dinamizador de outros produtos turísticos. As estruturas organizativas denominadas Convention & Visitors Bureau (CVB) desempenham um papel fundamental na promoção e projeção dos territórios como destinos de Turismo de Negócios. Um dos seus propósitos passa pela organização e promoção não só do alojamento e dos espaços para reuniões e outros eventos, do território onde se situam, mas também da oferta relacionada com o lazer e a animação. O objetivo deste artigo consiste em apresentar a perspetiva de um painel de especialistas (painel Delphi) sobre as principais estratégias de desenvolvimento do Turismo de Negócios no Centro Litoral de Portugal e a criação de um CVB no território. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13287oai:proa.ua.pt:article/13287Journal of Tourism & Development; Vol 3 No 17/18 (2012); 1647-1657Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 3 n.º 17/18 (2012); 1647-16572182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13287https://doi.org/10.34624/rtd.v3i17/18.13287https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13287/8863https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Jorge Humberto SoaresSantos, Norberto Nuno Pinto dos2022-09-26T10:57:18Zoai:proa.ua.pt:article/13287Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:57.920389Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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