Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123 |
Resumo: | With this reflection it is not intended to shuffle and redistribute cards, but address Art and Education, listing, stereotypes difficult to combat, wasn’t there the effort and work that so many teams developed globally. We talk about Education, Art, means and ends. We look at the event unconventionally. We share the fertile ground that is the research field, even if against this you continue to hear voices. We transform. |
id |
RCAP_25c5a967a89482b2a87c722d41fc7614 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/123 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living ExperienceEducação pela Arte e Campos Antropológicos de Estudo. Testemunho de uma Experiência VivenciadaArteEducaçãoAntropologiaInternetArtEducationAnthropologyInternetWith this reflection it is not intended to shuffle and redistribute cards, but address Art and Education, listing, stereotypes difficult to combat, wasn’t there the effort and work that so many teams developed globally. We talk about Education, Art, means and ends. We look at the event unconventionally. We share the fertile ground that is the research field, even if against this you continue to hear voices. We transform.Com esta reflexão não se pretende baralhar e distribuir cartas, mas abordar a Arte e a Educação, relacionando estereótipos difíceis de combater, não fosse o esforço e o trabalho que tantas equipas desenvolvem. Falamos de Educação, de Arte, de meios e de fins. Procuramos o acontecimento pelo não convencional. Comungamos do terrenofértil que é o da pesquisa de campo, mesmo que contra isso se continuem a ouvir vozes. Transformamos.CEPAM2019-07-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 95-102Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 95-1022183-74811647-905X10.34639/rpea.v9i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/123https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/123/128Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Norton Diasinfo:eu-repo/semantics/openAccessNorton Dias, Teresa2024-01-31T10:29:17Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/123Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:29.571073Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience Educação pela Arte e Campos Antropológicos de Estudo. Testemunho de uma Experiência Vivenciada |
title |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
spellingShingle |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience Norton Dias, Teresa Arte Educação Antropologia Internet Art Education Anthropology Internet |
title_short |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
title_full |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
title_fullStr |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
title_full_unstemmed |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
title_sort |
Education through Art and Anthropological Fields of Study. Testimony of a Living Experience |
author |
Norton Dias, Teresa |
author_facet |
Norton Dias, Teresa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Norton Dias, Teresa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Arte Educação Antropologia Internet Art Education Anthropology Internet |
topic |
Arte Educação Antropologia Internet Art Education Anthropology Internet |
description |
With this reflection it is not intended to shuffle and redistribute cards, but address Art and Education, listing, stereotypes difficult to combat, wasn’t there the effort and work that so many teams developed globally. We talk about Education, Art, means and ends. We look at the event unconventionally. We share the fertile ground that is the research field, even if against this you continue to hear voices. We transform. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123 https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.123 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/123 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/123/128 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Norton Dias info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Norton Dias |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 95-102 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 95-102 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v9i1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133583166668800 |