Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/110281 |
Resumo: | PEDAGOGICAL REFLEXION WORK: «FOOD MICROBIOLOGY SEMINARS» Abstract: This article reports on the pedagogical strategy followed in the Food Microbiology curricular unit of the Degree in Nutrition Sciences of FCNAUP to involve students in the construction of learning and in the development of autonomy, planning, communication skills and teamwork skills. The results of the teaching/learning activity «Food Microbiology Seminars» show that the strategy followed was positive for both the students and the teacher. |
id |
RCAP_25d1da42906441cc362133fa6695d65e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/110281 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentarPEDAGOGICAL REFLEXION WORK: «FOOD MICROBIOLOGY SEMINARS» Abstract: This article reports on the pedagogical strategy followed in the Food Microbiology curricular unit of the Degree in Nutrition Sciences of FCNAUP to involve students in the construction of learning and in the development of autonomy, planning, communication skills and teamwork skills. The results of the teaching/learning activity «Food Microbiology Seminars» show that the strategy followed was positive for both the students and the teacher.20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/110281por0872-7643Antunes, Patríciainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T16:00:47Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/110281Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:36:37.752972Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
title |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
spellingShingle |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar Antunes, Patrícia |
title_short |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
title_full |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
title_fullStr |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
title_full_unstemmed |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
title_sort |
Trabalho de reflexão pedagógica: seminários de microbiologia alimentar |
author |
Antunes, Patrícia |
author_facet |
Antunes, Patrícia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Antunes, Patrícia |
description |
PEDAGOGICAL REFLEXION WORK: «FOOD MICROBIOLOGY SEMINARS» Abstract: This article reports on the pedagogical strategy followed in the Food Microbiology curricular unit of the Degree in Nutrition Sciences of FCNAUP to involve students in the construction of learning and in the development of autonomy, planning, communication skills and teamwork skills. The results of the teaching/learning activity «Food Microbiology Seminars» show that the strategy followed was positive for both the students and the teacher. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/110281 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/110281 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
0872-7643 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136274437636096 |