Consulting
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347 |
Resumo: | The assessorship has been proposed by some of the schools that are Educational Territories of Priority Intervention (TEIP) as a way to contribute to a signifi cant change in the work done by teachers with students and thus to contribute towards improving the educational success of these. The pedagogical assessorship that is studied in this text is the one that takes forms of support and cooperation that a teacher of the same scientific area provides to another in the exercise of part or all of the work done with a school class. This is the main object of this text that describes how assessorship conducted in a Secondary School was seen by teachers and pupils. Text explains assessorship main achievements, namely these concerning teachers’ professional cultures. |
id |
RCAP_261c12230f88cbafdbd95b86f526879b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3347 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
ConsultingAssessoriasThe assessorship has been proposed by some of the schools that are Educational Territories of Priority Intervention (TEIP) as a way to contribute to a signifi cant change in the work done by teachers with students and thus to contribute towards improving the educational success of these. The pedagogical assessorship that is studied in this text is the one that takes forms of support and cooperation that a teacher of the same scientific area provides to another in the exercise of part or all of the work done with a school class. This is the main object of this text that describes how assessorship conducted in a Secondary School was seen by teachers and pupils. Text explains assessorship main achievements, namely these concerning teachers’ professional cultures. As assessorias foram propostas por algumas das escolas que são Territórios Educativos de Intervenção Prioritária (TEIP) como forma de contribuir para uma mudança significativa do trabalho a desenvolver pelos professores com os alunos e de assim contribuir para uma melhoria do sucesso educativo destes. As assessorias pedagógicas que se estudam no presente texto são aquelas que assumem formas de assistência e coadjuvação que um professor, da mesma área científica, presta a outro no exercício de parte ou do todo da sua carga letiva a desenvolver com uma turma. Foi este o objeto fundamental que deu origem ao presente texto, que descreve como numa escola TEIP as assessorias foram avaliadas pelos seus mais diretos intervenientes: os professores e os alunos. Para além dos efeitos da ação nos resultados de aprendizagem dos alunos, é na cultura profissional dos professores, que abriram a sua sala de aula a outro colega, que é um par, que os efeitos das assessorias parecem vir a desenhar maiores mudanças.Universidade Católica Portuguesa2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3347Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 89-1022182-46141645-400610.34632/investigacaoeducacional.2012.n11reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3347https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3347/3246Direitos de Autor (c) 2012 Ana Mouraz, Maria de Fátima Sousahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMouraz, AnaSousa, Maria de Fátima2022-05-24T16:54:48Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3347Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T14:57:53.131359Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consulting Assessorias |
title |
Consulting |
spellingShingle |
Consulting Mouraz, Ana |
title_short |
Consulting |
title_full |
Consulting |
title_fullStr |
Consulting |
title_full_unstemmed |
Consulting |
title_sort |
Consulting |
author |
Mouraz, Ana |
author_facet |
Mouraz, Ana Sousa, Maria de Fátima |
author_role |
author |
author2 |
Sousa, Maria de Fátima |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mouraz, Ana Sousa, Maria de Fátima |
description |
The assessorship has been proposed by some of the schools that are Educational Territories of Priority Intervention (TEIP) as a way to contribute to a signifi cant change in the work done by teachers with students and thus to contribute towards improving the educational success of these. The pedagogical assessorship that is studied in this text is the one that takes forms of support and cooperation that a teacher of the same scientific area provides to another in the exercise of part or all of the work done with a school class. This is the main object of this text that describes how assessorship conducted in a Secondary School was seen by teachers and pupils. Text explains assessorship main achievements, namely these concerning teachers’ professional cultures. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3347 |
url |
https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/3347 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3347 https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2012.3347 https://revistas.ucp.pt/index.php/investigacaoeducacional/article/view/3347/3246 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Ana Mouraz, Maria de Fátima Sousa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Ana Mouraz, Maria de Fátima Sousa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Portuguesa de Investigação Educacional; n. 11 (2012): Territórios educativos de intervenção prioritária; 89-102 2182-4614 1645-4006 10.34632/investigacaoeducacional.2012.n11 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129851620229120 |