Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | fra |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnik |
Resumo: | The method of the documentary in connection with the possible interactions between its protagonists (filmmaker, filmed and spectator) is, at first, going to help to define the identities of these participants in the construction of the documentary movie. Then, are the diverse forms of territorial identities that will allow to encircle better the apprehension of the filmed territories. So, the link between these protagonists and the place which weaves will reveal the contribution of the documentary cinema to help to understand better a territory in a more sensitive registration. |
id |
RCAP_2aee696642f4d0992ddf14479cd35745 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29428 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territorialesidentidadedocumentárioterritóriointeraçõesrepresentaçõesidentitydocumentary movieterritoryinteractionsrepresentationsidentitédocumentaireterritoireinteractionsreprésentationsidentidaddocumentalterritoriointeraccionesrepresentacionesThe method of the documentary in connection with the possible interactions between its protagonists (filmmaker, filmed and spectator) is, at first, going to help to define the identities of these participants in the construction of the documentary movie. Then, are the diverse forms of territorial identities that will allow to encircle better the apprehension of the filmed territories. So, the link between these protagonists and the place which weaves will reveal the contribution of the documentary cinema to help to understand better a territory in a more sensitive registration.El método documental en relación con las posibles interacciones entre sus protagonistas (realizador, filmado y espectador) ayudará en primer lugar a definir las identidades de estos participantes en la construcción del documental. Luego, son las diversas formas de identidades territoriales las que ayudarán a definir mejor la aprehensión de los territorios filmados. Así, el vínculo entre estos protagonistas y el lugar que se está creando revelará la contribución del cine documental para ayudar a aprehender mejor un territorio en un registro más sensible.La méthode du documentaire en lien avec les interactions possibles entre ses protagonistes (filmeur, filmé et spectateur) va dans un premier temps aider à définir les identités de ces participants à la construction du film documentaire. Puis, ce sont les diverses formes d’identités territoriales qui permettront de mieux cerner l’appréhension des territoires filmés. Ainsi, le lien entre ces protagonistes et le lieu qui se tisse révèlera l’apport du cinéma documentaire pour aider à mieux appréhender un territoire dans un registre plus sensible.O método documental em relação às possíveis interações entre os seus protagonistas (filmador, filmado e espectador) ajudará primeiro a definir as identidades destes participantes na construção do filme documental. Depois, são as várias formas de identidades territoriais que ajudarão a definir melhor a apreensão dos territórios filmados. Assim, a ligação entre estes protagonistas e o lugar que está a ser criado irá revelar a contribuição do cinema documental para ajudar a melhor apreender um território num registo mais sensível.Universidade da Madeira2018-11-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnikhttps://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnikCinema & Território; No. 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15Cinema & Território; Núm. 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15Cinema & Território; No 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15Cinema & Território; N.º 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-152183-7902reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPfrahttps://ct-journal.uma.pt/article/view/29428https://ct-journal.uma.pt/article/view/29428/20942Direitos de Autor (c) 2018 Natacha Cyrulnikinfo:eu-repo/semantics/openAccessCyrulnik, Natacha2023-02-14T12:02:08Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29428Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:32.380629Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
title |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
spellingShingle |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales Cyrulnik, Natacha identidade documentário território interações representações identity documentary movie territory interactions representations identité documentaire territoire interactions représentations identidad documental territorio interacciones representaciones |
title_short |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
title_full |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
title_fullStr |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
title_full_unstemmed |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
title_sort |
Interactions entre les différents protagonistes d’un documentaire et affirmations d’identités territoriales |
author |
Cyrulnik, Natacha |
author_facet |
Cyrulnik, Natacha |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cyrulnik, Natacha |
dc.subject.por.fl_str_mv |
identidade documentário território interações representações identity documentary movie territory interactions representations identité documentaire territoire interactions représentations identidad documental territorio interacciones representaciones |
topic |
identidade documentário território interações representações identity documentary movie territory interactions representations identité documentaire territoire interactions représentations identidad documental territorio interacciones representaciones |
description |
The method of the documentary in connection with the possible interactions between its protagonists (filmmaker, filmed and spectator) is, at first, going to help to define the identities of these participants in the construction of the documentary movie. Then, are the diverse forms of territorial identities that will allow to encircle better the apprehension of the filmed territories. So, the link between these protagonists and the place which weaves will reveal the contribution of the documentary cinema to help to understand better a territory in a more sensitive registration. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnik https://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnik |
url |
https://doi.org/10.34640/universidademadeira2018cyrulnik |
dc.language.iso.fl_str_mv |
fra |
language |
fra |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ct-journal.uma.pt/article/view/29428 https://ct-journal.uma.pt/article/view/29428/20942 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2018 Natacha Cyrulnik info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2018 Natacha Cyrulnik |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade da Madeira |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade da Madeira |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cinema & Território; No. 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15 Cinema & Território; Núm. 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15 Cinema & Território; No 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15 Cinema & Território; N.º 3 (2018): CINEMA e IDENTIDADE; 2-15 2183-7902 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130936537776129 |