Aldeias do Xisto: a estratégia de marketing e comunicação de uma marca territorial
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v3i21/22.11933 |
Resumo: | This article analyzes the marketing and communication strategy used to affirm the Schist Villages as a territorial mark at national and international tourist scenes. The Schist Villages project is part of a regional development strategy pursued in the Central Region of Portugal by public and private organizations with the aim of promoting the social and economic development of this territory. In the research process, documents issued by governmental entities and the Agency for Tourism Development Schist Villages (ADXTUR) were analyzed, former and current project managers were interviewed, as well as the brand´s private partners. The results show that the construction of the brand focused on affirming the identity and reputation of the destination, increasingly directed towards internationalization, the capture of new audiences and commercial communication. |
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Aldeias do Xisto: a estratégia de marketing e comunicação de uma marca territorialThis article analyzes the marketing and communication strategy used to affirm the Schist Villages as a territorial mark at national and international tourist scenes. The Schist Villages project is part of a regional development strategy pursued in the Central Region of Portugal by public and private organizations with the aim of promoting the social and economic development of this territory. In the research process, documents issued by governmental entities and the Agency for Tourism Development Schist Villages (ADXTUR) were analyzed, former and current project managers were interviewed, as well as the brand´s private partners. The results show that the construction of the brand focused on affirming the identity and reputation of the destination, increasingly directed towards internationalization, the capture of new audiences and commercial communication. Este artigo analisa a estratégia de marketing e comunicação utilizada para afirmar as Aldeias do Xisto como marca territorial no panorama turístico nacional e internacional. O projeto das Aldeias do Xisto enquadra-se numa estratégia de desenvolvimento regional levada a cabo na Região Centro de Portugal por organismos públicos e privados, com o objetivo de promover o desenvolvimento social e económico desse território. No processo de pesquisa, foram analisados documentos governamentais e da Agência para o Desenvolvimento Turístico das Aldeias do Xisto (ADXTUR), foram entrevistados antigos e atuais responsáveis pelo projeto e obteve-se o parecer de parceiros privados da marca. Os resultados mostram que a construção da marca se centrou na afirmação da identidade e da notoriedade do destino, orientando-se crescentemente para a internacionalização, a captação de novos públicos e a comunicação comercial. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2014-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v3i21/22.11933oai:proa.ua.pt:article/11933Journal of Tourism & Development; Vol 3 No 21/22 (2014); 13-23Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 3 n.º 21/22 (2014); 13-232182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11933https://doi.org/10.34624/rtd.v3i21/22.11933https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11933/7875https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Bruno Alexandre Cipriano RapazRibeiro, Raquel Barbosa2022-09-26T10:56:54Zoai:proa.ua.pt:article/11933Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:37.950735Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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