O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Márcia Catarina Brandão
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.22/21305
Resumo: In a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market.
id RCAP_2e3c79dfb8f27a7e8ecc6782e81c8e83
oai_identifier_str oai:recipp.ipp.pt:10400.22/21305
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francêsInternacionalizaçãoMarketing internacionalMercado francêsArsopi-ThermalInternationalizationInternational marketingFrench marketGestãoIn a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market.Num mundo globalizado, as empresas procuram os mercados internacionais de forma a incrementar os seus lucros. Para iniciar um processo de internacionalização é necessária uma preparação de entrada, seguindo todas as etapas necessárias para o sucesso. Este relatório de estágio evoca o conceito de internacionalização, com teorias e estratégias de entrada, e demonstra a importância do marketing internacional no processo. Estes conceitos serão adaptados ao caso da internacionalização da Arsopi-Thermal, empresa onde foi efetuado o estágio curricular da estagiária, para o mercado francês. O estágio foi efetuado na Arsopi-Thermal, empresa de permutadores de calor de placas, numa altura em que esta estava a preparar a sua entrada no mercado francês. A França é a segunda maior economia europeia, e torna-se interessante devido às grandes industrias implantadas no país, e à sua proximidade geográfica com Portugal. O interesse neste estágio resultou do facto da estagiária ser bilingue em francês, e pelas suas aptidões académicas. O estudo resultou de uma pesquisa qualitativa, usando como estratégia de investigação o estudo de caso, da empresa onde o estágio aconteceu, com cariz descritiva e exploratória. Tem como finalidade a conclusão do mestrado de empreendedorismo e internacionalização, e poderá servir de apoio para empresas interessadas em internacionalizar suas atividades para o mercado francês.Ribeiro, Maria Clara Dias PintoPereira, Raquel Susana da CostaRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoRodrigues, Márcia Catarina Brandão2023-01-04T14:34:55Z2022-11-212022-11-21T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/21305TID:203145194porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:17:09Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/21305Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:41:22.326021Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
title O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
spellingShingle O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
Rodrigues, Márcia Catarina Brandão
Internacionalização
Marketing internacional
Mercado francês
Arsopi-Thermal
Internationalization
International marketing
French market
Gestão
title_short O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
title_full O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
title_fullStr O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
title_full_unstemmed O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
title_sort O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
author Rodrigues, Márcia Catarina Brandão
author_facet Rodrigues, Márcia Catarina Brandão
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Ribeiro, Maria Clara Dias Pinto
Pereira, Raquel Susana da Costa
Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Márcia Catarina Brandão
dc.subject.por.fl_str_mv Internacionalização
Marketing internacional
Mercado francês
Arsopi-Thermal
Internationalization
International marketing
French market
Gestão
topic Internacionalização
Marketing internacional
Mercado francês
Arsopi-Thermal
Internationalization
International marketing
French market
Gestão
description In a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-21
2022-11-21T00:00:00Z
2023-01-04T14:34:55Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.22/21305
TID:203145194
url http://hdl.handle.net/10400.22/21305
identifier_str_mv TID:203145194
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131501345898496