O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/21305 |
Resumo: | In a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market. |
id |
RCAP_2e3c79dfb8f27a7e8ecc6782e81c8e83 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recipp.ipp.pt:10400.22/21305 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francêsInternacionalizaçãoMarketing internacionalMercado francêsArsopi-ThermalInternationalizationInternational marketingFrench marketGestãoIn a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market.Num mundo globalizado, as empresas procuram os mercados internacionais de forma a incrementar os seus lucros. Para iniciar um processo de internacionalização é necessária uma preparação de entrada, seguindo todas as etapas necessárias para o sucesso. Este relatório de estágio evoca o conceito de internacionalização, com teorias e estratégias de entrada, e demonstra a importância do marketing internacional no processo. Estes conceitos serão adaptados ao caso da internacionalização da Arsopi-Thermal, empresa onde foi efetuado o estágio curricular da estagiária, para o mercado francês. O estágio foi efetuado na Arsopi-Thermal, empresa de permutadores de calor de placas, numa altura em que esta estava a preparar a sua entrada no mercado francês. A França é a segunda maior economia europeia, e torna-se interessante devido às grandes industrias implantadas no país, e à sua proximidade geográfica com Portugal. O interesse neste estágio resultou do facto da estagiária ser bilingue em francês, e pelas suas aptidões académicas. O estudo resultou de uma pesquisa qualitativa, usando como estratégia de investigação o estudo de caso, da empresa onde o estágio aconteceu, com cariz descritiva e exploratória. Tem como finalidade a conclusão do mestrado de empreendedorismo e internacionalização, e poderá servir de apoio para empresas interessadas em internacionalizar suas atividades para o mercado francês.Ribeiro, Maria Clara Dias PintoPereira, Raquel Susana da CostaRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoRodrigues, Márcia Catarina Brandão2023-01-04T14:34:55Z2022-11-212022-11-21T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/21305TID:203145194porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:17:09Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/21305Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:41:22.326021Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
title |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
spellingShingle |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês Rodrigues, Márcia Catarina Brandão Internacionalização Marketing internacional Mercado francês Arsopi-Thermal Internationalization International marketing French market Gestão |
title_short |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
title_full |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
title_fullStr |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
title_full_unstemmed |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
title_sort |
O caso da internacionalização da Arsopi-Thermal para o mercado francês |
author |
Rodrigues, Márcia Catarina Brandão |
author_facet |
Rodrigues, Márcia Catarina Brandão |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ribeiro, Maria Clara Dias Pinto Pereira, Raquel Susana da Costa Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Márcia Catarina Brandão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Internacionalização Marketing internacional Mercado francês Arsopi-Thermal Internationalization International marketing French market Gestão |
topic |
Internacionalização Marketing internacional Mercado francês Arsopi-Thermal Internationalization International marketing French market Gestão |
description |
In a globalized world, companies seek international markets to increase their profits. To start an internationalization process, an entry preparation is necessary, following all the key steps for success. This internship report evokes the concept of internationalization, with theories and entry strategies, and demonstrates the importance of international marketing in the process. These concepts will be adapted to Arsopi-Thermal internationalization - company where the trainee curricular internship was carried out - for the French market. The internship was held at Arsopi-Thermal, a company of Plate Heat Exchangers, at a time when it was preparing its entry into the French market. France is the second largest European economy and becomes interesting due to large industries in the country, and its geographical proximity to Portugal. The interest in the internship, resulted from the fact that the intern is bilingual in French, and from her academic skills as well. The study resulted from qualitative research, using as a research strategy, the case study of the company where the internship took place, with a descriptive and exploratory nature. It aims to complete the master’s degree in entrepreneurship and internationalization, and can support companies interested in internationalizing their businesses for the French market. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-21 2022-11-21T00:00:00Z 2023-01-04T14:34:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.22/21305 TID:203145194 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.22/21305 |
identifier_str_mv |
TID:203145194 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131501345898496 |